کد مطلب: ۴۶۰۷۳۷

گفتگو تجارت‌نیوز با مدیرعامل کارگزاری فارابی:

سامانه سعدی چند روزه پول سهام عدالت را واریز می‌کند؟ / پرداخت ۱۰ میلیارد تومان طی روزهای آینده

سامانه سعدی چند روزه پول سهام عدالت را واریز می‌کند؟ / پرداخت ۱۰ میلیارد تومان طی روزهای آینده

مدیرعامل کارگزاری فارابی و سامانه سعدی گفت: زمان تقریبی برای واریز پول سهام عدالت برای کسانی که درخواست فروش سهام خود را به سامانه سعدی می‌دهند حدود ۱۰ روز است اما این زمان قطعی نیست، همچنین ۱۰ میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده که برای واریز آن منتظر دریافت اطلاعات حساب سهامداران از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخش قابل توجهی از متقاضیان سهام عدالت درخواست فروش سهام خود را به سامانه سعدی داده‌اند و منتظر دریافت واریز وجوه خود هستند.

رحمان بابازاده، مدیر عامل کارگزاری فارابی و سامانه سعدی در خصوص فروش سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت در سامانه سعدی یک فرایند مستمری است که سهامداران به ما درخواست می‌دهند، ما درخواست‌ها را به برای فروش به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کنیم، سپس از دریافت فروش لیست واریزی را برای ما ارسال می‌کنند و ما پول سهام مشتریان را واریز می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تا به الان برای متقاضیانی که درخواست فروش خود را به سامانه سعدی داده‌اند، در پنج نوبت پول سهام واریز شده است که آخرین واریزی آن نیز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد.

سهامدارن برای دریافت پول سهام خود باید چند روز منتظر باشند؟

بابازاده در پاسخ به این سوال عنوان کرد: چون بخشی از این فرایند خارج از کنترل ماست نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد اما براساس تجربه فروش طی هفته‌های اخیر میانگین ده روز زمان لازم است تا سهام فروخته و پول آن به حساب مشتری واریز شود، این زمان ۱۰ روزه یک وعده قطعی نیست، چون خود ما نیز از این وضعیت ناراضی هستیم ولی مقصر نیستیم.

وی افزو: به طور مثال بخشی از این سهام مربوط به شرکت مخابرات است که این نماد بسته است، طبیعتا کسانی که این نماد را برای فروش انتخاب کردند با تاخیر فروش و واریزی مواجه هستند.

مدیرعامل کارگزاری فارابی در ادامه با اشاره به این که به صورت روزانه حدود دو هزار نفر از طریق سامانه سعدی درخواست فروش خود را ثبت می‌کنند، تصریح کرد: ما هر روز با عوامل درگیر در فروش سهام عدالت تعامل می‌کنیم و مسئول سامانه به من گفته است که از روزهای آینده فرایند فروش و واریز پول سهام عدالت مشتریان یک فرایند روزانه و مستمر خواهد شد.

وی در خصوص پرداختی‌های آینده سامانه سعدی گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان معادل درصد از همه سفارشات متقاضیان، فروخته شده و آماده واریز است اما چون هنوز لیست سهامداران برای ما ارسال نشده، واریز نکردیم، برای واریز این مبلغ منتظر هستیم که شرکت سپرده‌گذاری اطلاعات حساب سهامداران را برای ما بفرستد که به محض دریافت وجوه را واریز می‌کنیم و تعهد باقی مانده نداریم.

با توجه به این اظهارات این امکان وجود دارد که در روزهای آینده شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لیست اطلاعات حساب سهامداران را به کارگزاری فارابی که مسئول سامانه سعدی است دهد و دارندگان سهام عدالت وجوه خود را دریافت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحمان

    باسلام من ۱۵ماه شده سهام فورختم به سامانه سعدی چراباقی پولم واریز نمیشه مشکل چیزت لطفا جواب منو بده اشتباه کردم به سهام سامانه سعدی فورختم

  • ناشناس

    دوساله فروختم دریغ از هزار تومن که واریز شده باشه

  • کامبیز صابری

    سلام پس کی میخواین پول سهام واریز کنید ۶۰درصد فروختم هنوز یک هزار تومانی واریز نکردین

    • مهدی

      سلام چرا فروش نمیره این سهام الان بیشتر از سه ماه گذاشتم برا فروش خبری نشده این صفش کی میخواد تمام بشه

  • ناشناس

    سهام عدالتم رو فروختم ولی پولش واریز نمیشه چرا

  • زهره محبی

    سلام من به پولم احتیاج دارم تورو خدا پولمو بده خواهشا

  • زهره محبی

    سلام من به پولم احتیاج دارم تورو خدا پولمو بدیدخواهشا

  • ناشناس

    سلام تورو خدا من به این پول نیاز دارم خواهش میکنم بدین من نیاز دارم که سهام عدالت هامو فورختم مرسی

    • پوریا کویک

      خواهش من لازم دارم این پول رو واریز کنین مرسی

  • ناشناس

    سهاممو فروختم هچی واریز نشده

  • پوریا کویک

    ببخشید من سهاممو فروختم ولی هیچی واریز نشده برام یک سالو خردی میشه

  • Azra kordzangeneh

    سلام وقت بخیر ببخشید من 60 درصد سهام عدالتمو تقریبا 2 ماهه ک فروختم 9700 هزار بود الان ارزشش اومده پایین 8800 شده هنوز هم برام واریز نشده لطفا بگید ک واریز میکنید من بهش احتیاج دارم