خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۸۶۶۶

فعالیت ۳۰ دیپلمات ایرانی در حوزه بازرگانی

فعالیت ۳۰ دیپلمات ایرانی در حوزه بازرگانی

تجارت بین‌الملل یکی از ارکان اقتصاد به حساب می‌آید که با قوت بخشیدن در آن می‌توان معادلات اقتصاد جهانی را به نفع کشور خود تمام کرد، به همین خاطر کشورها با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال افزایش سهم فروش خود هستند.

بهرام قاسمی، در خصوص آخرین وضعیت معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه که نام جدید آن دیپلماسی اقتصادی است به دنبال کار‌های تصدی‌گری نیست بلکه پلی بین سفارت خانه‌های ما و دستگاه‌های اقتصادی داخل کشور به حساب می آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در توضیح اهداف این معاونت گفت: تنظیم روابط اقتصادی خارجی با هماهنگی نقش سیاسی و روابط سیاسی از اهداف این معاونت تعریف شده است.

سخنگو وزارت امور خارجه کشور بیان کرد: معاونت اقتصادی اقداماتی را هماهنگ می‌کند که به عنوان وظایف ذاتی وزارت امور خارجه کشور به حساب می‌آید، که از نمونه‌های آن‌ می‌توان به جذب سرمایه گذار از طریق سفارتخانه‌ها، جذب فناوری، کمک به تسهیل معاهدات و کار‌هایی از این دست اشاره کرد.

قاسمی در خصوص فعالیت اقتصادی سفرا سایر کشور‌ها در ایران، گفت: سفرا سایر کشور‌ها دارای دفتر اقتصادی و متخصصین این حوزه هستند که وابسته به بخشی از وزارت امور خارجه شان پیگیری و اقدام می کنند.

وی بیان کرد: بنا بر آماری که در وزارت خارجه داریم، ۳۰ نفر وابسته بازرگانی در برخی از کشور‌ها هستند که این افراد عمدتا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعزام شده اند.

سخنگو وزارت امور خارجه کشور در خصوص فعالیت دیپلمات‌های اقتصادی در سایر کشورها گفت: دیپلمات‌های ایران که تحصیلات اقتصادی یا شم اقتصادی داشتند از روابط خود استفاده کردند که در این زمینه نیازی به تخصصیی بالا نبوده اما هنوز در ایران تکلیف بخش اقتصاد خارجی خیلی روشن نیست و تربیتی در این راستا صورت نگرفته زیرا در وزارتخانه مربوطه هم چنین اشخاصی را نداریم که برای کار خارج تربیت شده باشند، به همین خاطر دیپلمات های در حال تدریس در دانشکده وزارت خارجه را به سمت تحصیل در رشته اقتصاد یا حوزه‌های اقتصادی تشویق می‌کنیم.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.