کد مطلب: ۵۸۴۵۴۰

اجرای تدریجی قرنطینه هوشمند/ دانش‌آموزان کی به مدرسه بازمی‌گردند؟

اجرای تدریجی قرنطینه هوشمند/ دانش‌آموزان کی به مدرسه بازمی‌گردند؟

وزیر بهداشت گفت: قرنطینه هوشمند به صورت تدریجی در حال اجرا است و با توجه به واکسیناسیون جمعی، شرایطی فراهم است که مدارس و ادامه تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره طرح قرنطینه هوشمند، توضیح داد: قرنطینه هوشمند در اصل مدیریت هوشمند برای افرادی است که واکسن زده‌اند و محدودیت‌ها را برای این افراد کاهش می‌دهیم؛ افرادی که واکسن زده‌اند با محدودیت کمتری مواجه هستند.

عین‌اللهی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: با توجه به واکسیناسیون جمعی شرایطی فراهم است که مدارس و ادامه تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری باشد مدارس پایه متوسطه از آبان به صورت حضوری خواهد بود و هنوز در حال بررسی شرایط مدارس پایه ابتدایی هستیم، اما طبق برنامه‌ریزی از آذر ممکن است ابتدایی‌ها بتوانند سال تحصیلی خود را به صورت حضوری ادامه دهند.

او گفت: قرنطینه هوشمند با کاهش بعضی محدودیت‌ها به صورت تدریجی اجرایی می‌شود ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

همه مشتاق استفاده از «برکت» هستند

وزیر بهداشت همچنین در مراسم آیین بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی، درمانی و بهداشتی برکت در سراسر کشور گفت: واکسن برکت از موفق‌ترین واکسن‌های جهان است و همه امروز مشتاق به استفاده از این واکسن هستند.

عین‌اللهی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تولید واکسن کوو ایران برکت است گفت: همه امروز مشتاق به استفاده از این واکسن هستند؛ واکسن برکت از موفق‌ترین واکسن‌های جهان است و مهمترین علت ارزشمند بودن این دستاورد مجاهدت دانشمندان داخل کشور است زیرا طرحی که ممکن بود پنج تا شش سال طول بکشد را در مدت زمان کمی اجرایی کردند و باید از تمام تولید کنندگان واکسن برکت تشکر و نهایت قدر دانی را داشت.

عین اللهی تصریح کرد: خطوط تولید واکسن مردمی برکت باید افزایش یابد زیرا مردم استقبال بسیار خوبی از این واکسن داشته‌اند در وزارت بهداشت طرح‌های زیادی خواهیم داشت و به کمک دیگر سازمان‌ها نیازمندیم در مناطق محروم باید کار‌های بزرگی صورت گیرد تا محرومیت‌زدایی انجام شود.

وی با بیان اینکه جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود گفت: ما برای توسعه و پیشرفت نیاز به افراد فعال و جوان داریم و یکی از اولویت‌های ما افزایش جمعیت است البته یکی از بحث‌های دیگر که با آن درگیر هستیم دارو است با اینکه ۹۷ درصد تولیدات دارو در داخل کشور است، اما نیاز داریم که این درصد را افزایش دهیم و همچنین کیفیت دارو‌ها را بهتر کنیم و امیدواریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مسیر به ما کمک کند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۸

    سلام ابتدایی ها کوجک هستند آنها را غیر حضوری کنید ممنون از شما

  • ایرانی

    هنوز آمار ابتلا و مرگ و میر در ایران نسبت به جمعیت ، خیلی بالاست ! چطور میخواین محدودیت‌ها را کاهش بدید و مدارس را حضوری کنید ؟؟؟ با پیکهای پدید روبه رو میشوید !!!!!

  • ناشناس

    خیلی خطرناکه واکسن .مجصوصا کودکان چون انوز یکسال نگذشته و کسی عواقب اونو نمیتونه. خیلی ها تم از ترس نزدند .پس واکسیناسیون به کلی انجام نگرفت .لطفا امسال مدرطه رو باز نکنید نا سال بعد با خیال جمع بچه هامون و بفرستیم

  • مادر

    لازم نکرده مدارس رو باز کنید ما با مجازی مشکل نداریم ،جون بچه مون رو از سر راه نیاوردیم بفرستیم مدرسه

  • ستاره

    خیلیم خوب

  • ناشناس

    کی مشتاق واکسن برکت هست!!!!نام ببرید تا ما هم بدونیم?

  • ناشناس

    سلام خداروشکر که مدرسها حضوری شد