کد مطلب: ۲۹۹۴۸۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

چرا قیمت جهانی طلا در حال کاهش است؟

چرا قیمت جهانی طلا در حال کاهش است؟

از یک‌سو انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر افزایش یابد و از سوی دیگر، نگرانی‌ها در مورد تشدید جنگ تجاری که تقویت دلار را به دنبال داشته، موجب شده قیمت جهانی طلا کاهش یابد.

از یک‌سو انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر افزایش یابد و از سوی دیگر، نگرانی‌ها در مورد تشدید جنگ تجاری که تقویت دلار را به دنبال داشته، موجب شده قیمت جهانی طلا روز سه‌شنبه باز هم کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مارکت‌واچ، روز گذشته قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1193.07 دلار رسید. همچنین در بازار آتی طلای آمریکا، هر اونس طلا به قیمت 1199.06 معامله شد.

به عقیده تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌شود، با افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو که تقویت بیشتر دلار را به دنبال دارد، قیمت طلا روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد و در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به 1160 دلار به ازای هر اونس برسد.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که فدرال‌رزرو نرخ بهره را یک بار در اواخر ماه جاری و یک بار در دسامبر افزایش دهد. این تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا موجب می‌شود اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران در مقایسه با سایر سرمایه‌گذاری‌ها جذاب‌تر باشد.

ارزش دلار همچنین پس از آنکه دونالد ترامپ هفته گذشته پس از آنکه در سخنرانی‌هایش در مورد افزایش تعرفه‌ها برای تقریبا تمامی کالاهای وارداتی از چین اعلام آمادکی کرد، تقویت شد. لفاظی‌های ترامپ موجب شده که سرمایه‌گذاران آمریکا را برنده جنگ تجاری و در نتیجه سرمایه‌گذاری دلاری را جذاب‌تر بدانند.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت طلا در مقایسه با بالاترین قیمت خود در ماه آپریل حدود 12.6 درصد کاهش یافته که این مساله موقعیت طلا را به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن تغییر داده است.

با وجود این برخی پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت وقوع یک جنگ تجاری کامل میان چین و ایالات متحده آمریکا، رشد جهانی به طور کامل از میان می‌رود. این مساله می‌تواند طلا را بار دیگر برای سرمایه‌گذاران جذاب کند.

روز گذشته همچنین سایر فلزات گرانبها با روند کاهش قیمت مواجه بودند. نقره با 0.3 درصد به قیمت 14.12 دلار به ازای هر اونس معامله شد. پالادیوم هم با 0.1 درصد کاهش به 975 دلار رسید. پلاتین اما با 0.4 درصد افزایش به قیمت 785 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.