کد مطلب: ۳۷۵۷۷۵

قیمت جوجه یک‌روزه نصف شد

قیمت جوجه یک‌روزه نصف شد

غلامعلی فارغی گفت: قیمت جوجه یک‌روزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند صنعت مرغداری نابود می‌شود.

غلامعلی فارغی گفت: قیمت جوجه یک‌روزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند صنعت مرغداری نابود می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامعلی فارغی، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با انتقاد از شرایط نامساعد بازار جوجه یک‌روزه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یک‌روزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند تولیدکنندگان گوشت مرغ و جوجه یک‌روزه در سال رونق تولید قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

وی افزود: از ۱۵ فروردین به بعد تولیدکنندگان جوجه ماهانه حدود ۸۰ میلیارد تومان و گوشت مرغ ۲۵۰ میلیارد تومان ضرر سرمایه می‌دهند که برای جبران ضرر فعلی راهکاری جز کاهش ورودی بازار و میزان حجم تولید وجود ندارد.

فارغی ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در سال گذشته و عدم کشش بازار برای این حجم از تولید، تولیدکنندگان با زیان چشمگیری در فروش هر قطعه جوجه یک‌روزه در بازار روبرو هستند که صادرات منسجم تا حدی می‌تواند راهگشای مشکلات فعلی تولیدکنندگان باشد، اما صادرات کوتاه‌مدت دردی را دوا نمی‌کند.

به گفته وی، با توجه به ممنوعیت صادرات، بازار‌های هدف را از دست داده‌ایم و به دست آوردن مجدد بازار مستلزم مدت زمان ۲ تا ۳ ماهه است، اگر تا آن زمان دولت مجدد صادرات را ممنوع اعلام نکند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آینده روشنی برای صنعت متصور نیستیم، افزود: با وجود تورم ۴۰ درصدی در فروردین، قیمت جوجه یک‌روزه در بازار ۵۰ درصد افت داشته که این امر بر زیان تولیدکنندگان دامن زده است.

وی نرخ مصوب هر قطعه جوجه یک‌روزه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم‌اکنون هر قطعه جوجه یک‌روزه با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در پایان تولید ماهانه جوجه یک‌روزه را بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: از این میزان ماهانه حدود ۲۱۰ تا ۲۰ هزارتن مرغ تولید شود که ۲۰ تا ۲۵ هزار تن از این میزان باید صادر یا از میزان تولید کسر شود چرا که با استمرار روند کنونی مازاد تولید صنعت نابود خواهد شد که اگر مسئولان هر چه سریع‌تر تمهیداتی نیدیشند، با نابودی صنعت دیگر کاری نمی‌توان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.