کد مطلب: ۷۴۱۹۹۱

قیمت خودرو امروز ۵ دی ۱۴۰۱/ افزایش ۱۰میلیون تومانی خودرو طی یک روز

قیمت خودرو امروز 5 دی 1401/ افزایش 10میلیون تومانی خودرو طی یک روز

قیمت خودرو همچنان فزاینده است. نوسانات قیمتی در بازار به گونه‌ای بود که امروز نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش قیمت همراه نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، 5 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. البته این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 253 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 242 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز با 14 میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، اکنون در محدوده قیمتی 727 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز 10 میلیون تومان گران شد و در قیمت 561 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 10 میلیون تومان افزایش داشت و در قیمت 580 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز نیز یک میلیون تومان گران شد و به نرخ 730 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۸۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هفت میلیون تومان افزایش قیمت داشت حالا 440 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور شش میلیون تومان گران و در نرخ 470 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این روزها قیمت خودرو در بازار به صورت روزانه با افزایش همراه است و به دلیل نوسانات دلار و تورم، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و نه مصرفی.

او افزود: اما سطح معاملات مجددا کاهش پیدا کرده است. چراکه هیچ ثباتی در قیمت‌ها دیده نمی‌شود. در این میان، خودروهایی مانند شاهین، پژو ۲۰۷ و دنا از سایر خودروهای داخلی بیشتر مورد معامله قرار می گیرند.

برای مطالعه بیشتر، خبر دومین محموله خودروهای وارداتی در راه ایران/ تا پایان سال چند خودرو خارجی به بازار می‌رسد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ساینا شده300 پراید111شده255ملیون

  • ناشناس

    ساینا کوییک سقف رو شکستن رسیده به300ملیون.خبررو درست کنید

  • الهامه

    من دیروز ساینا خریدم ای ایکس فول استاندارد یورو5 داره

  • هم وطن

    یعنی دست مریزا کاری که شما با اقتصاد در همه عرصه ها کردید چنگیز که سهله بزرگترین طوفان خورشیدی هم نتونست آنقدر اقتصاد ایران رو زیرورو کنه یعنی اگه یه بمب هیدروژنی زده بودید آنقدر خرابی به بار نمی اورد