کد مطلب: ۱۶۴۲۶۸

قیمت طلا بالای ۱۳۰۰ دلار باقی ماند

قیمت طلا به علت نگرانی درباره ایران و کره شمالی بالای سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس باقی‌ ماند و احتمال می‌رود این روند در این هفته ادامه یابد.

قیمت طلا روز دوشنبه به علت نگرانی در مورد ایران بالای سطح مقاومتی 1300 دلار در هر اونس باقی ماند اما تقویت ارزش دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در یادداشتی نوشت ریسک‌های ژئوپلتیکی نظیر ادامه تنش‌ها در مورد ایران و کره شمالی احتمالا در این هفته ادامه داشته باشد.

وی افزود: تمامی این‌ها جمع شده است تا اطمینان ایجاد کند که جذابیت خاصیت امنیت طلا در این هفته بر بازار حاکم است.

هر اونس طلا با 77 سنت افزایش 1304.59 دلار فروخته شد.

ارزش دلار امروز افزایش یافت اما میزان افزایش کم بود. پس از اینکه رهبر کاتالان پاسخ روشنی در مورد استقلال یا عدم استقلال از اسپانیا نداد و آن را اعلام نکرد، ارزش یورو کاهش یافت.

قیمت طلا روز جمعه پس از اینکه دونالد ترامپ هشدار داد که از توافق هسته‌ای خارج می‌شود و همچنین پس از انتشار آمار که نشان داد که نرخ تورم در آمریکا تغیر نکرده است، 0.9 درصد افزایش یافت.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت نرخ تورم پایین‌تر از انتظار آمریکا، ارزش اوراق قرضه آمریکا را کاهش داد و قیمت طلا را به بالای 1300 دلار رساند.

وانگ تو، تحلیلگر فنی رویترز گفت قیمت طلا ممکن است به سطح مقاومتی 1305 دلار بازگردد و به سطح مقاومتی بعدی 1318 دلار افزایش یابد.

دنیل هاینسف تحلیلگر ای‌ان‌زد گفت: قیمت‌ها بالای 1300 دلار باقی مانده است هرچند که روند افزایشی ممکن اندکی محدود باشد. ما انتظار داریم که قیمت‌ها در سطح 1300 تا 1310 دلار در طی این هفته باقی بماند. بازار هنوز بر روی افزایش نرخ بهره در باقی سال توسط فدرال‌رزرو حساب می‌کند.

جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو دیروز گفت: اقتصاد آمریکا همچنان قوی است و تقویت بازار کار از ادامه افزایش تدریجی نرخ بهره علی‌رغم نرخ تورم ثابت خبر می‌دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.