کد مطلب: ۱۶۹۵۴۳

قیمت طلا بالا رفت، ارزش دلار کاهش یافت

پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر تاخیر در اجرای کاهش مالیات شرکت‌های بزرگ در آمریکا، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا بالا رفت.

پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه کاهش مالیات شرکت‌های بزرگ بر اساس طرح اصلاحات مالیاتی آمریکا ممکن است با تاخیر اجرا شود، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا بالا رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.63 دلار افزایش 1278.93 دلار معامله شد. این فلز گران‌بها روز سه شنبه 0.5 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده بود.

پس از اینکه روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشت که رهبران جمهوری‌خواه سنا در حال بررسی تاخیر یک ساله در اجرای کاهش مالیات شرکت‌ها هستند، ارزش دلار افت کرد.

در عین حال، ارزش سهام‌های آسیایی به بالاترین رقم در یک دهه گذشته رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کره شمالی هشدار داد که وی از تمام توان ارتش امریکا برای متوقف کردن هرگونه حمله‌ای استفاده خواهد کرد و در عین حال از پیونگ‌یانگ خواست تا برای پایان دادن به این بن‌بست هسته‌ای، توافق کند.

از طرفی، بانک مرکزی اروپا تلاش می‌کند تا از درگیری میان مقامات اروپایی و ایتالیایی بر سر طرح‌های خلاص کردن بانک‌های منطقه یورو از وام‌های بد (مطالبات غیرجاری)، بکاهد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه 0.14 درصد کاهش یافت و به 844.27 دلار رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.