کد مطلب: ۶۹۰۹۷۰

قیمت روبل امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱/ کدام ارزها در صندوق ثروت ملی روسیه ذخیره می‌شود؟

قیمت روبل امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱/ کدام ارزها در صندوق ثروت ملی روسیه ذخیره می‌شود؟

قیمت روبل امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۹ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۹ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۰۰ و پایین‌ترین قیمت آن ۴۹۶ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۶۸ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۶۸۱ تومان اعلام کرده است.

کدام ارزها در صندوق ثروت ملی روسیه ذخیره می‌شود؟

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد برای روز مبادا ارز چند کشور دوست را ذخیره کند.

فارس به نقل از رویترز نوشت: بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد ارز کشورهای دوست مثل چین، هند و ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای روز مبادا در صندوق ثروت ملی خود ذخیره کند.

درواقع به خاطر تحریم‌ها دسترسی بانک مرکزی روسیه به دلار و یورو مسدود شده و حالا به فکر خرید یوآن، روپیه و لیر افتاده است.

این بانک گفته همچنان مصمم به اجرای سیاست آزاد بودن نوسان روبل است اما در عین حال خواستار اجرای اقداماتی در حوزه تامین بودجه شده که بتواند درآمدهای نفتی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای روز مبادا به سمت صندوق ثروت ملی این کشور سوق دهد.

این بانک در آخرین گزارش خود گفته که وزارت اقتصاد روسیه در حال کار درباره امکان‌سنجی اجرای یک مکانیزم عملی در حوزه بودجه برای استفاده صندوق ثروت ملی از ارزهای کشورهای دوست شامل یوآن، روپیه، لیر و دیگر ارزها است.

کارشناسان نسبت به کمبود نقدینگی و مخاطرات احتمالی در استفاده از این ارزها ابراز نگرانی کرده‌اند، به عنوان مثال نرخ تورم در ترکیه در ماه ژوئن به ۸۰ درصد رسیده که بالاترین میزان در ۲۴ سال گذشته به شمار می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.