کد مطلب: ۵۱۰۶۹۱

قیمت طلا امروز ۱۰ بهمن ۹۹

آخرین قیمت طلا تا پیش از جمعه چقدر بود؟ / نشانه‌های ارزانی احتمالی طلا در آینده

آخرین قیمت طلا تا پیش از جمعه چقدر بود؟ / نشانه‌های ارزانی احتمالی طلا در آینده

قیمت طلا در آخر هفته اخیر از هر گرم یک میلیون و ۶۳ هزار تومان به یک میلیون و ۷۳ هزار تومان افزایش یافت. اما آیا آخرین اخبار هم حاکی از سیگنال‌های افزایش قیمت در این بازار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در آخر هفته اخیر از هر گرم یک میلیون و ۶۳ هزار تومان به یک میلیون و ۷۳ هزار تومان افزایش یافت. اما آیا آخرین اخبار هم حاکی از سیگنال‌های افزایش قیمت در این بازار است؟

قیمت طلا متاثر از دو عامل رفتار می‌کند. یکی قیمت دلار داخلی و یکی هم قیمت جهانی طلا. در بازار ارز داخلی روز پنجشنبه قیمت دلار به کانال ۲۳ هزار تومان کاهش یافته و به ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

رئیس کل بانک مرکزی آمار داده که در پنج ماه اخیر میزان صادرات نفت ایران دو برابر شده و علاوه بر این، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفته است: ۴۰ میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگانی که از ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۳۰ آذر سال جاری صادرات داشته‌اند، به کشور بازگشته است.

این اخبار در کنار اخبار سیاسی حاکی از بهبود احتمالی روابط دیپلماسی ایران چشم‌انداز ارز را نزولی کرده است.

در بازار جهانی طلا نیز روند نزولی گزارش شده است.

دیروز گزارش شده بود: قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۶ به وقت تهران، ۰.۳۸ درصد افت کرد و به ۱٫۸۳۶.۹۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۵۶ درصد افت کرد و به ۱٫۸۳۴.۵۰ دلار رسید.

آیا با این روند، بازار طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد و بار دیگر روند نزولی به خود خواهد گرفت؟ آخرین نرخ طلا و تغییرات آن را می‌توانید در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.