کد مطلب: ۵۸۶۱۱۶

ثبات نسبی در بازار طلا / قیمت هر سکه چقدر است؟

ثبات نسبی در بازار طلا / قیمت هر سکه چقدر است؟

در بازار امروز طلا و سکه، قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم امروز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز طلا و سکه، قیمت طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم امروز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت‌های امروز طلا و ارز اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران در حالی بدون تغییر باقی مانده که قیمت‌ها در بازار روندی نزولی داشته و قیمت‌های بازار تقریبا نسبت به روز قبل افتی ۰٫۵ درصدی داشته‌اند. البته ارزان شدن نسبی دلار هم بر کاهش قیمت طلا در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

این در حالی است که بازار جهانی امروز، روندی افزایشی داشته و هر اونس طلا با رشدی اندک در محدوده ۱۷۵۷ دلاری معامله می‌شود. افت بازدهی اوراق خزانه آمریکا به کمترین میزان خود در ۱۰ سال اخیر یکی از دلایلی بود که موجب تقویت طلا شد.

1 13

هفته گذشته، هر سکه امامی توانست در بالای سطح ۱۲میلیون تومان در بازار مورد داد و ستد معامله‌گران قرار گیرد، اما در آخرین روز معاملاتی، بهای آن به زیر این سطح حساس افت کرد و به قیمت ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار تومان رسید، به طوری که این کالا ۰۷/ ۱درصد بازدهی منفی را در عملکرد هفتگی خود ثبت کرد.

بدون شک سیاست‌های بانک مرکزی درباره بازار ارز در دوران رئیس‌کل جدید خود می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روند معاملات طلا در آینده بگذارد. در صورت نوسان کمتر بازار در نیمه دوم سال، احتمالا بازار طلا روند کم‌نوسان و متناسب با بازار جهانی خواهد داشت.

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه طلای کرج در حال حاضر بازار طلا با رکود مواجه است.

آخرین قیمت روز طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.