کد مطلب: ۶۰۵۱۶۵

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از آغاز مذاکرات

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از آغاز مذاکرات

در پی نوسان جزئی قیمت انس جهانی و افت ارزش دلار، قیمت طلا در بازار داخلی کاهش یافت. قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازار روز پنجشنبه کاهشی بود اما قیمت سکه افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته و توجه سرمایه‌گذاران معطوف به آمارهای تورمی شده است.

آمارها تورم این هفته منتشر می‌شوند و می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان انقباضی شدن سیاست پولی اثر بگذارد. در چنین شرایطی قیمت طلا نیز شاهد افزایش بود.

نوسانات قیمت طلا

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد افزایش به ۱۷۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰٫۳ درصد رشد به ۱۷۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «موضوع تنش بین آمریکا و روسیه بر سر اوکراین در پس ذهن سرمایه‌گذاران حضور دارد و این مساله اندکی به تقویت قیمت طلا کمک کرده است. اما این عامل نمی‌تواند قیمت فلز زرد را خیلی بالا ببرد و هرگونه عبور قیمت از محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار بستگی به تصمیم هفته آینده فدرال رزرو خواهد داشت.»

بازار داخلی در انتظار نتیجه مذاکرات

اقتصادنیوز نوشت:

هشتمین دور از مذاکرات احیای برجام آغاز شد. از جمله اخباری که در بازار ارز تهران برجسته شده است می‌توان به سفر علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران به وین اشاره کرد.

علی باقری ساعاتی پیش در راس هیاتی برای ادامه مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه وارد پایتخت اتریش شد. رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران صبح روز پنجشنبه به وقت وین در نشست‌های دو و سه جانبه با هماهنگ‌کننده مذاکرات از اتحادیه اروپا و روسای هیات‌های چین و روسیه دیدار می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران در تماس با بورل گفت: مواضع منفی کشورهای اروپایی سازنده نیست و مذاکرات را پیچیده می‌کند.

وال استریت ژورنال مدعی شد: واشنگتن در حال حرکت به سمت تشدید اعمال تحریم‌ها علیه ایران است، زیرا مذاکرات با شکست مواجه می‌شود.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداکنه تحریم برداشته بشه

  • ناشناس

    ان شااله نجات پیدا کنیم

    • ناشناس

      از ان شااله گفتنت معلومه حتما نجات پیدا می کنیم ?