کد مطلب: ۶۰۷۴۱۴

واکنش صعودی طلا و سکه با توافق هسته‌ای / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۵ آذر

واکنش صعودی طلا و سکه با توافق هسته‌ای / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۵ آذر

قیمت طلا در بازار جهانی در معاملات دیروز نیز بی‌تغییر ماند و روند صعودی طلا و سکه که سه‌شنبه شروع شده بود دیروز (چهارشنبه) ادامه‌دار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از افت شدیدی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.

معامله گران به نظاره نشسته اند تا ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا تعدیل سریعتر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را اعلام می کند. تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن هم هفته جاری برگزار می شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا تغییر چندانی نداشتند و ارزش دلار ثابت ماند.

رکوردشکنی سکه

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، سکه پس از استراحت کوتاه در روز سه‌شنبه، مجددا روز چهارشنبه به رشد بهای خود ادامه داد و باعث شد حباب قیمتی این کالا باز هم بیشتر شود. در حالی که هیجانات در بازار ارز به میزان زیادی آرام گرفته بود و اونس طلا سیر نزولی داشت، سکه امامی تن به افت معنادار نداد؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بر این اساس، افزایش بها باعث شد تا سکه رکورد خود را پس از آبان‌ماه سال گذشته مجددا بشکند. با توجه به ادامه روند مذاکرات احیای برجام و فضای ترس و نااطمینانی که در بین معامله‌‌‌گران وجود دارد، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران سکه به رشد بیشتر قیمت دلار چشم دوخته‌‌‌ باشند و برای کسب سود، فشارهایی را بر رشد قیمت اعمال کنند.

عقبگرد طلای جهانی

طلا در آستانه سال جدید میلادی از ابتدای هفته تغییر چندانی از خود نشان نداده است؛ به‌طوری که بهای آن پس از افت شدیدی که در معاملات روز سه‌شنبه داشت، به سیر نزولی خود در معاملات روز گذشته نیز ادامه داد و در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به قیمت ۱۷۶۶دلار کاهش یافت.

معامله‌گران به نظاره نشسته‌اند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا چه تصمیمی برای تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، بسیاری از سرمایه‌گذاران از عملکرد طلا در سال‌جاری ناامید شده‌اند، اما به روند طلا خوش‌بین هستند. مهم‌ترین محرک طلا، تهدید فزاینده تورم است. در حالی که افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو باعث افزایش بازده اوراق می‌شود، نرخ بهره واقعی منفی باقی خواهد ماند که می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

اقتصاد آنلاین نوشت:

کاهش قیمت فلزات گرانبها در سایه جلسه فدرال رزرو

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند به طوری که شاخص‌های سهام اروپایی عمدتا افزایشی و شاخص‌های آسیایی عمدتا کاهشی بودند.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته قیمت نفت خام نیمکس کاهش یافت و به قیمت ۶۹.۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد. شاخص دلار آمریکا هم در معاملات روز گذشته افزایش یافت. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۴۴۱ درصدی رسید.

از دیدگاه تکنیکال، روند صعودی معاملات آتی طلای فوریه مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را از دست داده‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۷۶۱ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۹۴.۳۰ دلار در هر اونس است.

سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۶.۱۰ دلار در هر اونس وسطح حمایتی دوم ۱۷۶۱ دلار در هر اونس عنوان شده است.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در بازار طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یاسمن

    همه چیز داره روزبه روز گرون میشه…ولی این بورس هر روز میاد پایین..اصلا با عقل جور در نمیاد معلومه دستکاری میشه ما دوسال پیش 100میلیون پول را که دار و ندار مون و نصفش هم وام بود بردیم الان شده 40تومن تازه پول یه یخچال شده بابا یه فکری کنید بابا رب گوجه هم خریده بودیم الان 300تون شده.‌مملک خیلی شیر تو شیر شده.‌