کد مطلب: ۵۵۶۵۷۹

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۴ تیر / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۴ تیر / پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (پنجشنبه ۳ تیر) با چهار هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، ۱,۰۳۳,۸۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته (پنجشنبه ۳ تیر) با چهار هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۳ هزار تومان معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

در معاملات روز چهارشنبه بازار طلا، سکه تحت‌تاثیر کاهش نامحسوس دلار اندکی کاهشی شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ تومان رسید که کاهشی ۶۰ هزار تومانی را نسبت به قیمت روز گذشته نشان می‌دهد.

اما آنچه مانع از افت بیشتر سکه در بازار داخلی شد افزایش نسبی اونس طلا در بازار جهانی بود. سکه عمدتا از دو بازار دلار در معاملات داخلی و بهای اونس طلا در بازار جهانی تاثیر می‌پذیرد. اما به‌رغم ثبات نسبی دلار در روزهای گذشته سکه همچنان در بالای مرز حساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی مانده است، به باور معامله‌گران فنی اگر نرخ از این سطح پایین برود، می‌تواند به کانال ۹ میلیون وارد شود. اما سکه برای مسیربایی دقیق‌تر منتظر اخبار مذاکرات برجام و و روند طلای جهانی است.

اونس طلا در معاملات بازار جهانی پس از رشد پرقدرت و عبور از مرز ۱۹۰۰ دلاری، مدتی است با روند شدید منفی و افت قیمتی زیاد مواجه شده است. اما این افت در روز چهارشنبه متوقف شد و اونس جهانی مسیر نزولی خود را تغییر داد و رشد قیمتی را تجربه کرد.

به این ترتیب (در ساعت ۲۰ روز گذشته) به ۱۷۸۷ دلار افزایش یافت. در حالی که روز قبل از آن بهای این فلز گرانبها در ۱۷۷۷ دلار بسته شد. از عمده دلایل روند نزولی طلا در روزهای گذشته، تاثیرات تغییر ارزش شاخص دلار بود که با افت و خیزهای خود بر روند اونس نیز تاثیر گذاشت. بر این اساس با افت شاخص دلار بار دیگر نگاه سرمایه‌گذاران به سمت بازار طلا معطوف شد؛ واکنشی به محدوده فنی این بازار که باعث حمایت قیمتی این فلز ارزشمند در روز گذشته شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.