کد مطلب: ۶۲۰۵۷۷

پیش‌بینی قیمت طلا ۵ بهمن

رشد پلکانی سکه / علت نوسان قیمت طلا

رشد پلکانی سکه / علت نوسان قیمت طلا

قیمت طلا در بازار جهانی با افزایش همراه بود اما قیمت طلا طی معاملات دیروز به یک میلیون و ۲۴۲ هزار ۳۴۳ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار دیروز با افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه با افزایش همراه شدند.

علت نوسان قیمت طلا

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره علت نوسان قیمت طلا توضیح داد: نوسان در قیمت دلار اصلی‌ترین علت نوسان قیمت طلا بود. همچنین نوسان‌ها در بازار اونس جهانی در بازار طلای داخلی اثرگذار بود.

محبی در ادامه گفت: روند کاهشی قیمت دلار در هفته گذشته باعث کاهش قیمت طلا و رسیدن به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد و در بازار امروز (دوشنبه) شاهد هستیم که با افزایش قیمت دلار و رسیدن به قیمت ۲۸ هزار تومان، ، قیمت طلا افزایشی شد.

رشد پلکانی سکه

بازار طلا و سکه روز دوشنبه با نگاه به افزایش جزئی نرخ دلار در بازار داخلی و همچنین اوج‌گیری قیمت اونس طلا در بازار جهانی یک پله رشد کرد، به‌طوری‌که هر سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۲میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

لازم به ذکر است که با رشد قابل‌توجه نرخ طلای جهانی و نوسانات مثبت دلار و همچنین کاهش حجم تقاضا در خرید این سکه، ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی مجددا در بالای سطح ۱۲‌میلیون تومان قرار گرفته تا جایی‌که حباب قیمتی خود را تا نزدیکی ۳۰۰هزار تومان رسانده است.

به عقیده برخی از کارشناسان در صورتی‌که رشد اونس طلا ادامه‌دار باشد و تشدید فضای هیجانی در بازار ارز داخلی با نزدیک‌شدن به دور مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌‌ای می‌توان انتظار داشت که سکه به رشد پلکانی و آرام خود ادامه دهد.(دنیای اقتصاد)

شروع درخشش طلای جهانی

اونس طلا در بازار جهانی روز دوشنبه را با توجه به تنش‌‌‌‌‌‌‌های اروپای‌شرقی و تصمیمات در حال ظهور فدرال‌رزرو، سبز پشت‌سر گذاشت، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز گذشته تا سطح ۱۸۴۵دلار و ۲۰سنت رشد کرد. اما تا ساعت ۱۹به وقت تهران دوباره تا ۱۸۳۳ دلار کاهش یافت. فدرال‌رزرو در روز چهارشنبه تصمیم سیاست‌های خود را اعلام خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران درحالی‌که برای تصمیم‌گیری در رابطه با این سیاستگذاری‌‌‌‌‌‌‌ها آماده می‌‌‌‌‌‌‌شوند، نگرانی‌ها در مورد تورم و تنش‌‌‌‌‌‌‌های ژئوپلیتیکی، جذابیت این فلز گرانبها را به‌عنوان پناهگاه امن افزایش می‌دهد. به‌عبارت دیگر معامله‌‌‌‌‌‌‌گرانی که نسبت به توانایی فدرال‌رزرو برای مقابله با فشارهای تورمی آمریکا در طول سال۲۰۲۲ مردد هستند، به‌ویژه پس از اثبات بی‌‌‌‌‌‌‌اساس بودن صحبت‌‌‌‌‌‌‌ها در مورد تورم گذرا، میل بیشتری به سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری بر روی این کالای باارزش را دارند.

آخرین اخبار بازار و قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.