کد مطلب: ۶۷۶۹۵۹

قیمت لیر امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۱/ اخراج ۳۶۳ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه

قیمت لیر امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۱/ اخراج ۳۶۳ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۶۱ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۶۰ تومان افزایش همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه ، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۶۱ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۶۶۱ تومان و کمترین قیمت ۱۶۶۱ تومان است.

اخراج ۳۶۳ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه

ترکیه ۳۶۳ مهاجر افغانستانی دیگر را نیز از «ادیرنه» به استانبول منتقل کرد تا به کشورشان بازگرداند.

مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: ترکیه ۳۶۳ نفر دیگر از اتباع افغانستان که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند را شناسایی کرده و قرار است به کشورشان بازگرداند.

بر این اساس، فعالیت‌ها برای استرداد مهاجران افغانستانی که در تاریخ‌های مختلف باداشت شده و موقتاً در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می‌کنند، همچنان ادامه دارد.

در این راستا، ۳۶۳ مهاجر تبعه افغانستان پس از طی مراحل قانونی از ادیرنه به استانبول منتقل شده و با هواپیما به افغانستان اعزام خواهند شد.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می‌رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست‌هایی را نیز برای دریافت کمک‌های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران‌ها در جهان به شمار می‌آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده است که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری‌ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده‌اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می‌برند و مجبور به مهاجرت شده‌اند.

این نهاد عنوان کرده که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.