کد مطلب: ۶۶۷۵۲۳

قیمت لیر امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۱/ انتقاد ترکیه از یونان

قیمت لیر امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۱/ انتقاد ترکیه از یونان

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۶۹ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۰٫۷۵ درصد تغییر همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه ، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۶۹ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۵۶۹ تومان و کمترین قیمت ۱۵۶۹ تومان است.

یونان سیاهی‌لشکر کشورهای دیگر شده است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در نشست هفتگی فراکسیون حزب عدالت و توسعه در مجلس که انجام گرفت، با انتقاد از رویکرد و اقدامات اخیر یونان در دریای اژه و شرق مدیترانه، گفت: اقدامات یونان تداعی کننده نقش سیاهی‌لشکر در فیلم‌ها است.

وی افزود: همانگونه که در طی تاریخ شاهد بوده‌ایم، هم اکنون نیز برخی دولت‌ها با لوث کردن یونان این کشور را علیه ترکیه تحریک می‌کنند. ما متوجه این مساله هستیم. اما مشکل از اینجا نشات می‌گیرد که خود یونان متوجه این طرح نشده یا آگاهانه نقش سیاهی‌لشکر را در طرح مذکور برعهده گرفته است.

روابط ترکیه و یونان طی هفته های اخیر مرحله ای جدید از سردی روابط را دنبال می کند. این وضعیت زمانی رقم خورد که میچوتاکیس نخست وزیر یونان به آمریکا رفته و در جمع اعضای کنگره گفت که با درخواست ترکیه برای خرید جنگنده های اف ۱۶ مخالفت کنند.

این موضوع برای اردوغان بسیار گران آمده و اعلام کرد که زین پس فردی به نام میچوتاکیس را نمی شناسد و با او گفتگویی نخواهد داشت.

رهبر حزب عدالت و توسعه با اشاره به مخالفت آنکارا با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به دلیل حمایت این کشورها از گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ، گفت: تا هنگامی که سوئد و فنلاند اقدامات مشخص و موثری در رابطه با مبارزه با تروریسم برندارند، پای تصمیم خود در مساله عضویت آنها در ناتو خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت ملی هواپیمای کشورمان در پروازهای بین المللی به جای نام ترکیش ایرلانیز از نام Türk Havayolları استفاده خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.