کد مطلب: ۵۱۴۹۰۶

قیمت میوه شب عید خواهد شکست

قیمت میوه شب عید خواهد شکست

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت وعده داد که با ورود و وفور میوه (سیب و پرتقال) در شب عید، قیمت میوه‌ها از جمله سیب و پرتقال بشکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید صارمی با حضور در برنامه تلویزیونی در خصوص وضعیت محصولات باغی در بازار از جمله سیب و پرتقال، گفت: طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات از سال ۱۳۸۵ با دو هدف انجام می شود که حمایت از تولید در فصل برداشت و حمایت از مصرف کننده در اوج مصرف (شب عید) این اهداف است.

محصول زیر ۶۰۰۰ تومان برای باغدار ضرر است

وی با اعلام اینکه کل میوه و مرکبات ذخیره شده در این چند سال تقریبا زیر یک درصد کل تولید کشور بوده است، ادامه داد: ۴۰ تا ۵۰ هزارتن امسال خرید و ذخیره‌سازی میوه و مرکبات داشتیم که نسبت به ۶.۵ میلیون تن تولیدی که داریم رقم ذخیره‌سازی زیر یک درصد می‌شود. باید بپذیریم با توجه به افزایش هزینه‌هایی که باغداران داشتند اگر محصول خود را زیر ۶۰۰۰ تومان بفروشند، متضرر می‌شوند.

صارمی ادامه داد: باید بپذیریم که هزینه‌های کود، سم و نهاده‌های کشاورزی، دستمزد کارگران و … در سال جدید افزایش پیدا کرده است. ورود دولت در موضوع تولید لازم است و با توجه به موجودی میوه ذخیره شده‌ای که وجود دارد قطعا قیمت‌های شب عید خیلی پایین‌تر از این خواهد بود.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اظهار کرد: قطعا در شب عید با ورود و وفور میوه (سیب و پرتقال) در بازار مواجه خواهیم شد و قیمت میوه‌ها از جمله سیب و پرتقال خواهد شکست.

وی افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن پرتقال و ۱۰ تا ۱۵ هزار تن سیب ذخیره کرده‌ایم که قیمت‌ها را شب عید به فراخور قیمت بازار اعلام می‌کنیم.

محدودیت ارزی عامل نابسامانی در بازار موز

وی در خصوص موز نیز گفت: با به وجود آمدن محدودیت‌های ارزی و کاهش عرضه که سبب برهم خوردن عرضه و تقاضای موز در بازار شد، عده‌ای سودجو برای سوجویی خود به این بازار ورود کردند که دستگاه‌های نظارتی، سازمان‌های حمایت و تعزیرات برای آن‌ها پرونده تخلف تشکیل داده‌اند و با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

در روزهای اخیر افزایش قیمت برخی از اقلام میوه خبرساز شده و آخرین مشاهدات میدانی ایسنا از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران در هفته گذشته حاکی از آن است که قیمت هر کیلو نارنگی جنوب ۲۵ هزار تومان، انار شیراز ۲۵ هزار تومان، موز ۶۰ هزار تومان، سیب ۲۰ هزار تومان، پرتقال تامسون ۲۰ هزار تومان، پرتقال شمال ۲۰ هزار تومان، پرتقال توسرخ ۲۰ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۵ هزار تومان، خیار ۲۰ هزار تومان، فلفل دلمه ۲۰ هزار تومان، کیوی ۲۰ هزار تومان و گوجه فرنگی بوته‌ای ۸۰۰۰ تومان و لوبیا سبز ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.