کد مطلب: ۵۳۱۵۲۸

رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

میوه‌فروشان گرانفروشی می‌کنند/ قیمت بادمجان ۷ برابر نرخ واقعی!

میوه‌فروشان گرانفروشی می‌کنند/ قیمت بادمجان ۷ برابر نرخ واقعی!

بهای فروش هر کیلوگرم بادمجان در سطح شهر تهران به ۱۸ هزار تومان رسیدهراست. رئیس اتحادیه بارفروشان این قیمت را گرانفروشی دانست و گفت: قیمت واقعی بادمجان کیلویی دو هزار و پانصد تا هشت هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی مغازه‌های سطح شهر تهران هر کیلوگرم بادمجان را ۱۸ هزار تومان می‌فروشند و قیمت برخی دیگر از انواع سبزیجات و صیفی جات مانند لوبیا سبز هم به ۲۰ هزار تومان رسیده است! رئیس اتحادیه بارفروشان اما اعلام کرد که قیمت واقعی بادمجان از کیلویی دو هزار و ۵۰۰ تومان شروع می‌شود و قیمت بادمجان درجه یک صادراتی نیز هشت هزار تومان است!

مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز گفت: ما هم نسبت به گرانفروشی برخی واحدهای صنفی اعتراض داریم و فروشندگان باید مراعات حال مردم را کرده و یک کالا را دو برابر نفروشند اما متاسفانه در این مواقع افراد توپ را در زمین یک دیگر پاس می‌دهند و مقصر گرانی را فرد دیگر می‌دانند.

رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین گفت که قیمت صیفی‌جات از جمله بادمجان تا اردیبهشت ارزان می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل گرانی مردم میوه نمی‌خرند و میوه‌فروشان مشتری ندارند.

او دلیل اخیر گرانی صیفی‌جات و میوه را افزایش قیمت کرایه حمل عنوان کرد و گفت: قیمت کرایه حمل بالا است و برای ارسال یک تریلی میوه باید ۲۲ میلیون تومان کرایه بدهیم! همین مسائل باعث افزایش قیمت تمام شده اجناس می‎شود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی مجازات و تنبیهی نباشه ازین بدتر هم میشه
    اگه طبق حکم شرع با متخلفین ودزدان برخورد بشه فکر نکنم کسی جان شیرین را به دزدی ترجیح بده

  • ناشناس

    بی کفایتی مدیران
    اختلاف طبقاتی بیداد میکنه
    یه نفر یه تریلی ۳ سال پیش خریده ۶۰ میلیون حالا شده ۲ میلیارد ماهی ۱۰۰ میلیون هم درامد داره
    چرا نظارت نمیکنند

  • ناشناس

    خب خداروشکر دیگه بادمجونم نمیخوریم . یادم میاد ی روزایی بادمجون انقدر ارزون بود میوه فروش میزد ۳ کیلو دو تومن

  • مردم

    ای جون بادمجان هم از سفره ما کم شدعیلا برکت الله

  • جاوید

    بادمجان هم به امریکا ربط داره ویا به تحریم…اگه از مسولین بپرسین مگه در تحریم هستیم به اون خاطر مسکن هم به تحریم ربط داره…ای بادمجان توچرا گران شدی داشتیم کم کم به جای گوشت به توعادت میکردیم اخه چرا از سفره ما قهر کردی

  • مهناز

    ای بادمجان تو چرا توکه به تحریم ربطی نداری بادمجان خرما موز گوشت روغن برنج نوخود لبه لوبیا از سفره ما قهر کردن دوساله عیلا برکت الله

  • ناشناس

    وقتی میگن تحریم اثر ندارن قیمت بنزین اثری رو قیمتهای دیگه ندارن همین میشه که مثلا بیست تن بادمجون کیلو ۲۰۰۰ تومان از کشاورز میشه چهل میلیون حالا بیست میلیون پول تریلی، میشه شصت میلیون ،یعنی کیلو سه هزار میرسه دست میدونی،حالا میدون صد در صد می‌کشه میشه شش تومان بعد خرده فروش صد در صد میشه دوازده تونن.ایراد از دلالها و دورویی و دروغهای مسولان هستش

  • ناشناس

    ملت به خودشون هم رحم نمیکنند. همه شدند دلال. همه شدند بیزینس من. از بازاری گرفته تا کارمند و دکتر و مهندس…… بقولی بازاری از دکتر بدتر. دکتر از کارمند بدتر. و…. همه از همهبدتر . مسیولین و روسا از همه بدتر.!!!!!

  • محراب

    ?سلام?این کرونا آدمها را دسته دسته ازهرشهری واستانی وهردیاری درایران زیرخاک می کند،میلیون ها جوجه یک روزه وچندروزه رابردند زیرخاک کردن برایشون خیالی نیست ،حالا هم رسیده به میوه های شب عبد که توی انبارنگه داشتند وبه قیمت کم به مردم نفروختن وفاسدشده اند به فکرهستن که اونهارا هم زیرخاک کنند،ابن بادمجان هاراهم ببرند زیرخاک کنند اصلا همه چی حیفه دست مردم برسه،همه را زیرخاک کنید ما فقیرببچاره ها راهم که هبچی از ابن زندگی با این گرانی هانمی فهمیم نمیدانیم.وبرای همبن میوه ها یی که می برین زیرخاک می کنید فقط چشم.ما می بیند وبس.و هیچ وقت نتوانستیم آن رااز درمغاره بخریم وبرای خودو بچه هایمان استفاده کنیم وپس بهتره مارا هم زیرخاک.کنیدچون ما هم از نداری وفقیربیچارگی وبد بختی هیچ چیزی را نمی توانبم خرید کنیم وداریم فاسد می شویم، با این وضع واوضاع کرانی.