کد مطلب: ۱۵۹۱۶۱

قیمت نفت از مرز ۵۵ دلار گذشت

قیمت نفت از مرز 55 دلار گذشت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با رشد تقاضا افزایش یافت و نفت خام آمریکا به بالای 50 دلار رسید و نفت برنت 55.68 دلار در هر بشکه معامله شد

با کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفتی آمریکا و افزوده شدن بر تعداد پالایشگاه‌هایی که پس از تندباد هاروی خاموش شده بودند که طبیعتا تقاضا برای نفت بیشتر خواهند داشت، قیمت نفت آمریکا امروز به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش، 50.13 دلار فروخته شد. این نوع نفت پنج شنبه گذشته به 50.50 دلار، بالاترین قیمت 3 ماه گذشته رسیده بود.

نفت برنت نیز با 6 سنت افزایش 55.68 دلار فروخته شد. این قیمت فاصله چندانی با 55.99 دلار، روز پنج شنبه، بالاترین قیمت نزدیک به 5 ماه گذشته ندارد.

بانک ای‌ان‌زد اعلام کرد: پیش‌بینی تقاضا برای نفت از سوی اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی درحال بهبود احساس حاکم بر بازار است. گزارش‌های ارسالی از وضعیت پالایشگاه‌ها پس از تندبادهای اخیر نیز حاکی از روند بسیار خوب ترمیم و بازگشت به وضعیت قبل است.

پالایشگاه‌های نفت در سراسر خلیج مکزیک و دریای کارائیب پس از تعطیلی تندبادهای هاروی و ایرما در حال بازگشایی هستند.

شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 15 سپتامبر، 7 دکل نفتی را خاموش کردند و تعداد کل دکل‌های فعال نفتی این کشور به 749 دکل رسید که کمترین میزان از ماه ژوئن به شمار می‌رود.

علی‌رغم این نشانه‌هایی که از کم شدن عرضه در بازار خبر می‌دهد، تحلیلگران هشدار دادند که شرایط اخیر پس از تندبادها تشخیص عوامل بنیادی بازار و عرضه طولانی‌مدت را دشوار ساخته است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.