کد مطلب: ۴۰۰۴۲۹

تولید نفت عربستان تا پایان سپتامبر به سطح عادی بازمی‌گردد / افت ۰.۶ درصدی قیمت نفت

تولید نفت عربستان تا پایان سپتامبر به سطح عادی بازمی‌گردد / افت 0.6 درصدی قیمت نفت

وزیر انرژی عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که تولید نفت این کشور تا پایان ماه جاری میلادی به سطح عادی باز می‌گردد. انتشار این خبر افت 0.6 درصدی قیمت نفت را به دنبال داشت.

پس از آنکه وزیر نفت اعربستان سعودی اعلام کرد میزان نفت از دست رفته به دلیل حمله به تاسیسات این کشور تا پایان ماه سپتامبر بازیابی خواهد شد، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از رویترز، با این حال سرمایه‌گذاران همچنان نگران ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هستند.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با 0.6 درصد کاهش به 64.19 دلار رسید. نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.7 درصد کاهش با قیمت 58.91 دلار معامله شد.

پس از حمله روز شنبه حوثی‌های یمن به مجموعه‌ پالایشگاهی و میدان نفتی این کشور، تولید نفت عربستان به نصف کاهش یافت. روز گذشته مقامات این کشور اعلام کردند که تولید کامل تا پایان ماه احیا خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، میانگین تولید نفت در ماه سپتامبر و اکتبر 9.89 میلیون بشکه در روز خواهد بود و بزرگ‌ترین صادرکننده جهان در این ماه تعهدات کامل برای عرضه نفت به مشتریان خود را تضمین می‌کند.

کمپانی آرامکو به برخی از پالایشگاه‌های آسیایی نیز اعلام کرده است که حجم کامل نفت خام مورد نظر را در ماه اکتبر، هر چند با تغییراتی جزئی تامین خواهد کرد.

با این حال، هنوز خطرات ناشی از افزایش قیمت نفت به دنبال تشدید‌های احتمالی در خاورمیانه به قوت خود باقی است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.