کد مطلب: ۴۹۷۴۶۹

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت کره دوباره ۲۵درصد گران شد / قیمت کره ۱۰۰ گرمی ۱۰ هزار تومان!

قیمت کره دوباره 25درصد گران شد / قیمت کره 100 گرمی 10 هزار تومان!

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت از افزایش 25 درصدی قیمت کره خبر داد و گفت: چنانچه قیمت کره به 12 هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها، قیمت کره افزایش یافته اما کسی کره گران نمی‌خرد. شهریور امسال بود که رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از کمبود و تولید کره ملی در بازار خبر داد.

در آن زمان مدیران دولتی روند قیمت کره در نیمه دوم امسال را افزایشی پیش‌بینی کردند. به عنوان مثال در همان وقت محمد رضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار به تسنیم گفته بود که «کره وارداتی 4200 تومانی تمام شد. در صورت واردات کره با ارز 24 هزار تومان، قیمت هر کیلو کره به بیش از 100 هزار تومان می‌رسد. یعنی هر کره 100گرمی به بیش از 10 هزار تومان افزایش می‌یابد.»

حالا مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با نوسانات قیمت دلار، قیمت کره 100 گرمی در بازار گران شده و به 10 هزار تومان رسیده است! همچنین برخی شهروندان از خرید کره 100 گرمی با قیمت 12 هزار تومان خبر می‌دهند.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت معتقد است: در بازار کمبود کره نداریم اما چنانچه قیمت کره به 12 هزار تومان برسد دیگر کسی کره نمی‌خرد.

سعید درخشانی درباره افزایش دوباره قیمت کره به تجارت‌نیوز گفت: ما هم شنیده‌ایم که قیمت کره 25 درصد گران شده است اما هنوز جنس جدید به دست ما نرسیده است.

پیش از این یک مقام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در صفحه توییتری‌اش نوشته بود: « ‏قیمت محصولات لبنی وابسته به قیمت شیرخام است و قیمت شیر خام وابسته به قیمت نهاده‌های دامی است. حدود 90 درصد نهاده دامی به کشور وارداتی است و این یعنی تحریم و قیمت ارز بر قیمت تمام شده محصولات لبنی به شدت تاثیرگذار است. اقتصاد دستوری سال‌ها مرده است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مورد اول چرا خودمون دانه های روغنی تولید نمی کنیم دوم اگه یک زمانی مشخص بشه این گرون کردن ها مثل اون قضیه گمرک که جنسا یهو ترخیص شده عمدی درش بود لعن و نفرین دنیا و اخرت بهتون هر بار یه جوری سر مردم رو شیره بمالین دلار یهو 8 تومن میاد پایین fatf تصویب شده؟ نه همش دست خودتونه

  • ناشناس

    نه که حقوق انچنانی میگیریم؟؟؟ یه روزم بگید حقوق ۲۰ درصد افزایش یافت

  • ناشناس

    باسلام.در اخبار خوندم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بدون پیش شرط‌ وارد برجام میشود.فایده های این اقدام بایدن برای کشور بسیار است و مضررات آن کم میباشد.قیمت کره هم به شدت پایین می آید.باتشکر

    • رضا

      کدوم اخبار؟؟؟!!!
      بایدن دو روز پیش گفت قرداد جدید با ایران میخاد برای تشدید محدودیت های اتمی و محدودیت موشکی

  • ناشناس

    شما قصدتون اینه که اینمردم با دست خودشون خودکشی کنن لعنت خدا به شما

  • ناشناس

    وقتی گفتن حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری همسان سازی میشه کاملا معلوم بود که خوابهای جدیدی برامون دیدن همه گرانی ها هم دست خود دولته آخه چطوری یکدفعه با توجه به کسری بودجه حقوق ها اضافه شد معلومه که اول خوب نشستن حساب کتاب کردن ببین هر جنسی رو چقدر گرون کنند تاهم اضافه حقوق از توش در بیاد هم یه چیزی هم بره تو خزانه