به گزارش تجارتنیوز، دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی اقشار مختلف کشور به بازار سرمایه، فرصت بینظیری را در اختیار آنان قرار داده است تا بتوانند سهامدار شرکتهای بزرگ این بازار شوند.
در همین رابطه، پذیرهنویسی واحدهای سرمایهگذاری صندوق سرمایهگذاری قابل معامله (ETF) «واسطهگری مالی یکم» از روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد یافت.
حداقل مبلغ پذیرهنویسی برای هر یک از اشخاص حقیقی دارای کد ملی ۱۰۰ هزار ریال و حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون ریال قابل انجام است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.
قیمت هر واحد سرمایهگذاری مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است و وجوه واریزی باید مضربی از این عدد باشد.
از مزایای این خرید، بهرهمندی هموطنان از حداقل تخفیف ۲۰ درصدی است.
منبع: مهر
سلام.
من دو تومان خودم سهم خریدم. از طرف صندوق بازنشستگی هم یک تومان سهم خرید شد.
چون سه تومان شده مشکل درست کرده.
لطف مشکل را حل کنید.
من ۲ عملیات خرید رو انجام دادم هر ۲ بار از حسابم ۲ میلیون کسر شده حالا تکلیف من چیه؟یکبار از کیوسک بانک یکبار با اپلیکیشن ایوا
سلام میشه بگین 20درصد چطور حساب میشه
من با آپ خزیدم
یه کد پیگیری داده
چجوری میاد تو پرتفویم
من متاسفانه بانک نرفتم و این etf رو از طریق ی اپلیکیشنی که بانک فرستاده بود خریدم ولی هیچ تایید یا رسیدی دریافت نکردم، حالا باید چه کنم؟ آیا میتونم پولم را پس بگیرم؟
کد ملی شما رسید شماست ؛ توی هربانکی برید رسید میده بهتون
من از طریق اپلیکیشنی که بانک مسکن برام فرستاد ثبت نام کردم ولی هیچ رسیدی دریافت نکردم، یا هیچ تاییدی الان باید چکار کنم آیا میتونم پولم رو پس بگیرم؟
اگه توضیح میدا ن که قرار نبود سهمی فروخته بشه
سهام بانک تجارت و بیمه البرز و ملت رو کشیدن بالا 20 درصد هم کم میکنن واستون بازم سرتون کلاه رفته
من برای دارا یکم ثبت سفارش گذاشتم (از کارگزاری مفید) پول بلوکه شد ولی بعد از ساعت 4 پول به حساب برگشت و پیغام “حذف توسط سیستم معاملات” برام اومد چیکار باید بکنم
تا فردا پول بلوکه میشه وغیر قابل برداشت سفارش های حذف نمیشه درواقع جمع میشه ودرروز کاری بعد اعمال میشه
چرا دقیقا اعلام نمیکنن که اون 20 درصد تخفیف چطوری اعمال میشه مثلا بنده به ازای هر یک واحد ETF مبلغ 10000تومان می ریزم خوب این 20 درصد تخفیف توی این 10000تومان چطوری اعمال میشه یعنی موقع باز شدن صندوق 2000 تومانش به مشتری بر میگرده چون گفتن 20درصد تخفیف داره باید به مشتری توضیه بدن این 20 درصد چجوری اعمال میشه
شما تصور کنید ارزش کل یک واحد مسکونی یا زمین که شش دانگ دارد مبلغ ۷۵.۰۰۰ تومان است یعنی برای هر دانگ یا سهم باید ۱۲.۵۰۰ پرداخت کنید ولی فروشنده به دلایلی مثلا فروش سریعتر آن تصمیم میگیرد در ارزش گذاری اولیه قیمت را مناسب تر تعیین کندمثلا برای هر سهم یا دانگ مبلغ ۱۰.۰۰۰ تومان یعنی در مجموع مبلغ ۶۰.۰۰۰ تومان ارزش گذاری شود در این صورت شما در هنگام خرید به شرط ثبات نرخ بازار به ازای مقدار خرید خود ۲۰ درصد سود آنی کسب کرده اید سابقه بورس هم نشان داده که عرضه اولیه ها رشد نسبتاخوبی را تجربه میکنند یعنی حداقل در شرایط بازار مثبت بالای ۵۰ درصد سود خواهید کرد
این 20 درصد تخفیف موقع خرید اعمال شده وگرنه شما باید با قیمت بالاتری هر سهم را میخریدی
سلام مثل اینکه قیمت واقعیه این صندوق ها
دومیلیون و پانصد تومان میشده که با اعمال پانصد تومان تخفیف به قیمت دومیلیون تومن عرضه میکنند
دوست محترم بنظر قیمت هر واحد 12500 تومانه که با تخفیف 20 درصد به قیمت 10000 تومان پیش فروش کرده اند
دقیقا با نظر دوستمون موافقم باید در مورد چگونگی اعمال تخفیف ۲۰ درصدی شفاف سازی شود
اگر شما ۲تومن سرمایه گذاری کنی ارزش سهامی که به شما تعلق میگیره حدود ۲۴۰۰ هست که ۴۰۰ تومن بیشتر همان ۲۰درصد ۲تومن هست بعنوان تخفیف.
انگار هر سهمی که ارزشش 12 تومنه دارن به مردم میدن 10 تومن
یعنی الان قیمتش 12 تومن هست میفروشن به مردم 10 تومن مثلا تا یکماه دیگه ارزشش بیشتر میشه