کد مطلب: ۶۱۰۴

كاهش وابستگی به نفت در بودجه ۹۴/ نگاه نامتوازن دولت به پروژه‌های ورزشی

دامغان – نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ كشور به مجلس گفت: كاهش وابستگی به نفت از امتیازات این لایحه است. دكتر عبدالرحمان رستمیان ضمن اشاره به كاهش قابل توجه وابستگی بودجه ۹۴ به درآمدهای نفتی نفت اظهار داشت: در بحث تنظیم بودجه به شاخص

دامغان - نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ كشور به مجلس گفت: كاهش وابستگی به نفت از امتیازات این لایحه است.

دكتر عبدالرحمان رستمیان ضمن اشاره به كاهش قابل توجه وابستگی بودجه ۹۴ به درآمدهای نفتی نفت اظهار داشت: در بحث تنظیم بودجه به شاخص ها توجه نمی شود كه به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی به این موضوع انتقاد دارم.

وی اضافه كرد: بودجه باید طوری تنظیم و تهیه شود كه هیچ فردی نتواند در آن دخالت كند یعنی اینكه سیستمی برایش تعریف، طراحی و شاخص ها نیز تعریف شود.

دیدگاه اختصاص اعتبار و امكانات به پروژه های با پیشرفت بالا اشتباه است

نائب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رشد نامتوازن سالهای قبل را به خاطر عدم توجه به شاخص ها بیان کرد و خاطرنشان ساخت: این دیدگاه که اگر پروژه ای پیشرفت كرده می تواند امكانات بگیرد متاسفانه اشتباه است.

رستمیان با بیان اینكه ما هنوز نتوانسته ایم به عدالت برسیم افزود: دخالت بعضی از افراد و حتی برخی وزرا نیز که در آن نقش دارد باعث بی عدالتی شده و معنی این حرف این كه پروژه ها باید اولویت گذاری شود و بودجه دولتی نیز بر این اساس تقسیم و توزیع شود. این امر درست نیست و ما الان می بینیم كه دخالت فردی و مسئولان موجب عدم اجرای عدالت در تقسیم و توزیع بودجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه سهم شهرستان ها از بودجه های دولتی باید بر اساس جمعیت، شاخص ها، وسعت و توسعه نیافتگی آن باشد یادآور شد: دولت نیز باید به این آیتم ها توجه ویژه كند.

جلوی فرار برخی از پرداخت مالیات گرفته شود

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نكته كه بودجه باید به سمت سرمایه گذاری هدایت شود نه هزینه اظهار داشت: کاهش وابستگی به نفت یك نقطه قوت است.

وی تصریح كرد: در حال حاضر بودجه در دولت صرف هزینه های جاری می شود و این امر موجب عدم توجه به بخش خصوصی شده كه باید نگاه ها به بخش خصوصی تغییر کند.

وی اضافه كرد: دولت باید جلوی فرار از مالیات را بگیرد تا این موضوع تلقی نشود كه دولت فقط از افراد ضعیف و طبقات پایین جامعه مالیات دریافت می كند.

رستمیان افزود: چون حساب های بانكی ما به گونه ای نیست كه بتوانیم از درآمد افراد با خبر شویم اگر این موضوع دقیق باشد می توان در دریافت مالیات با اولویت گام برداشت كه افراد پردرآمد از مالیات فرار نكنند.

نگاه دولت به پروژه ورزشی قابل قبول نیست

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دولت در عدم توجه به تخصیص بودجه سالجاری به پروژه ورزشگاه های ۱۵ هزار نفری در حال ساخت در اكثر شهرستان ها اظهار داشت: در حال حاضر از این نوع پروژه ها در سطح كشور داریم كه نیمه تمام رها شده اند که نیاز به توجه دولت دارد كه متاسفانه در بودجه ۹۴ نیز به این پروژه ها توجه نشده است.

وی با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده فقط برای تكمیل ورزشگاه های پنج هزار نفری بودجه اختصاص داده است افزود: در این زمینه نیز باید توسعه متوازن باشد.

افزایش سه درصدی اعتبار تبصره ۲۲

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو از افزایش سه درصدی اعتبار تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ كه ویژه نمایندگان مجلس است و در كمیته های شهرستان ها توزیع می شود خبر داد و اظهار داشت: سهم هر نماینده در سالجاری ۱۲۸ میلیارد ریال بود كه این رقم سه درصد افزایش پیدا كرد که هدف اصلی اختصاص آن كمك به افزایش توسعه متوازن است.

رستمیان ضمن اشاره به اختصاص ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تكمیل پروژه های عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۴ اضافه كرد: اختصاص این اعتبارات نسبت به سال قبل از شرایط خوبی برخوردار است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با تقدیم لایحه بودجه و بحث و بررسی در كمیسیون تلفیق و صحن علنی به نتایج خوبی دست پیدا كنیم.

مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.