کد مطلب: ۱۷۱۲۵۶

احداث بزرگراه در محدوده سرخه‌حصار منتفی شد

احداث بزرگراه در محدوده سرخه‌حصار منتفی شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کریدور چرمشهر به پردیس تعریف شده که مسیر آزادسازی آن مناسب‌تر از آزادراهی بود که قرار بود از پارک سرخه‌حصار گذر کند.

محمدنادر محمدزاده گفت: چند پروژه بزرگراهی در شرق تهران تعریف شده است و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تکمیل حلقه‌های بزرگراهی دور تهران است که این حلقه‌ها و رینگ‌ها باید به سرعت تکمیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: کریدور چرمشهر به پردیس تعریف شده است و تفاهم اولیه برای مشارکت اتفاق افتاده است و مسیر آزادسازی آن مناسب‌تر از آزادراهی بود که قرار بود از پارک سرخه‌حصار گذر کند ولی هنوز در این خصوص به جمع‌بندی صددرصدی نرسیده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: فعلا احداث پروژه‌ بزرگراهی در محدوده سرخه‌حصار منتفی است.

بسته شدن مسیرهای جعل سند در اراضی ملی استان تهران

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تصرف‌شده در استان تهران آزادسازی شده که از ارزش ریالی فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: استان تهران همواره به دلیل ویژگی‌های شهری مورد توجه زمین‌خواران است و هجمه به اراضی ملی آن بسیار زیاد است.

وی گفت: در حال حاضر با پدیده زمین‌خواری در سطح کلان در استان تهران مواجه نیستیم بلکه عمده پرونده‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم، مربوط به اراضی است که در گذشته تصرف شده‌اند، در این میان برخی پرونده‌ها پیچیدگی‌های زیادی در سیستم قضایی پیدا کرده‌اند.

محمدزاده با اعلام برگزاری جلسات هفتگی در استان تهران با همکاری سیستم قضایی در قالب یک شورای خاص اقتصادی خاطرنشان کرد: در این جلسات به پرونده‌های مختلف در این زمینه با جزئیات رسیدگی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران یکی دیگر از موارد پیگیری شده این ارگان را برخورد با جعل عنوان و اظهار کرد: حجم زیادی از پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری مربوط به جعل است که از آن جمله می‌توان جعل وکالت‌نامه و برگه‌های آرای دولتی را نام برد که به شدت این موارد را از طریق سیستم قضایی پیگیری می‌کنیم.

محمدزاده در خصوص شرایط جلوگیری از تکرار این مسائل گفت: روش‌هایی برای جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها انجام شده که مسیر جعل را کاملا بسته است، مثلا زمانی که حکمی از سیستمی اداری به عنوان یک مستند صادر می‌شود روش‌هایی برای بررسی صحت و سقم آن با مرجع وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین احکامی برای ابطال صورت گرفته است که برخی با تامل بیشتری اجرا می‌شود؛ مثلا برای جعلی که ١٥ سال پیش صورت گرفته و اکنون با فردی طرف هستیم که هیچ نقشی در این موضوع نداشته است دولت به سعه صدر بیشتری برخورد می‌کند و تلاش می‌شود که به این افراد خسارت حداقلی برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه جعل ارزش ریالی بیش از ٥ هزار میلیارد تومان است، در برآورد میزان زمین‌های رفع تصرف‌شده در سال‌های اخیر اظهار داشت: مجموع زمین‌هایی که راه و شهرسازی استان تهران و منابع طبیعی آزاد کرده است به ١٥٠٠ هکتار می‌رسد که ارزش ریالی فوق‌العاده بالایی دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.