کد مطلب: ۵۹۶۴۲۳

کدام لوازم خانگی ایرانی صادر می‌شوند؟

کدام لوازم خانگی ایرانی صادر می‌شوند؟

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: صادرات اجزا و قطعات بیشتر به ترکیه انجام می‌شود و آبگرمکن‌های گازی نیز به برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و برخی کشورهای بلوک شرق صادر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به اینکه کدام لوازم خانگی ایرانی به اروپا صادر می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر صادرات اجزا و قطعات بیشتر به ترکیه انجام می‌شود و آبگرمکن‌های گازی نیز به برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و برخی کشورهای بلوک شرق صادر می‌شود. به طور کلی بیشتر صادرات لوازم خانگی در حوزه محصولات بزرگ است.

به گفته وی از صادرات سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار، حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار از آن به کشورهای اروپایی و مابقی به کشورهای همسایه، سی آی اس و حوزه خلیج فارس انجام می شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت کنونی صادرات لوازم خانگی، تصریح کرد: در حال حاضر یک بازار ۵۵۰ میلیون نفری در منا، یعنی خاورمیانه، آفریقای شمالی و کشورهای سی آی اس وجود دارد که ارزش این بازار به ۳۷ میلیارد دلارمی‌رسد.

به گفته وی ورود به این بازارها وابسته به حمایت دولت، انعقاد قراردادهای ترجیحی منطقه‌ای، وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور، فعال شدن رایزن‌های بازرگانی، سفارتخانه‌ها و تعاملات با دنیا است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن شرایط صادرات، ظرفیت تولید نیز در داخل ایجاد می‌شود، تصریح کرد: همانطور که شاهد بودیم تولید طی یک سال بعد از تحریم‌ها رشد کرد و همچنان امکان توسعه در این صنعت وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.