کد مطلب: ۶۹۸۲۵۲

جانسون خواستار حمایت حداکثری از تراس شد

جانسون خواستار حمایت حداکثری از تراس شد

در پی انتخاب نخست وزیر جدید برای انگلیس، «بوریس جانسون» حمایت حداکثری از جایگزین خود را خواستار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال رقابت فشرده چند هفته‌ای و پر تنش، در نهایت امروز (دوشنبه) خانم "لیز تراس" به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس جانشین بوریس جانسون شد و از فردا رسما آغاز به کار می‌کند.

مهر به نقل از شبکه الجزیره، در پی انتخاب نخست وزیر جدید برای انگلیس، «بوریس جانسون» حمایت حداکثری از جایگزین خود را خواستار شد.

نخست وزیر سابق انگلیس که چندی پیش مجبور به کناره گیری از قدرت شد، در واکنش به انتخاب «لیز تراس» به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد که وقت آن فرا رسیده است که همه محافظه کاران پشت تراس بایستند.

جانسون، که بحران‌های متعددی را برای تراس به میراث گذاشته، ضمن تبریک پیروزی قاطع تراس، تاکید کرد: می دانم که او برنامه مناسبی برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی و متحد کردن حزب محافظه کار دارد.

لیز تراس نخست وزیر انگلیس شد

به دنبال رقابت فشرده چند هفته‌ای و پر تنش، در نهایت امروز (دوشنبه) خانم "لیز تراس" به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس جانشین بوریس جانسون شد و از فردا رسما آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، در رای گیری حزب محافظه کار برای تعیین نخست وزیر جدید بریتانیا از ۱۷۲۴۳۷ نماینده انتخاباتی حزب محافظه‌کار در این باره سوال شد که ۸۲.۶ درصد آنها موفق شدند آرای خود را در بازه زمانی مشخص شده ثبت کنند و بر اساس آن، لیز تراس ۸۱۳۲۶ رای و ریشی سوناک ۶۰۳۹۹ رای را کسب کردند و به این ترتیب لیز تراس جانشین بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند به عنوان بریتانیا خواهد بود.

این نخست‌وزیر جدید انگلیس وارث اقتصادی خواهد بود که تورم آن به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است. قرار است بوریس جانسون، نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری انگلیس فردا در سخنرانی وداع خود خواستار حمایت حزب محافظه‌کارش از تراس شود.

تراس که در دولت جانسون به عنوان وزیر خارجه خدمت کرد، قول داده که در عرض یک هفته پس از تصدی مسئولیت، کمک‌های بیشتری را برای حفاظت از مصرف‌کنندگان در برابر تورم اعلام کند. لیز تراس یکی از وفادارترین سیاستمداران نزدیک به جانسون است و انتظار می‌رود سیاست‌های او را ادامه دهد.

بخش‌های صنعتی انگلیس به طور فزاینده‌ای خوش‌بین هستند که نخست‌وزیر جدید از طرح‌هایی حمایت کند که جلوی افزایش حداکثر قیمت گاز و برق را که هر سه ماه یک بار تعیین می‌شود، بگیرد. تراس قصد دارد تا پیشنهاد کاهش مالیات تا سقف ۳۰ میلیارد پوند را از طریق بودجه اضطراری در اواخر این ماه ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.