کد مطلب: ۲۵۶۶۷۵

رئیس سازمان عذا و دارو:

مابه‌التفاوت ارز دارو ۴۸۰ میلیارد تومان است

مابه‌التفاوت ارز دارو ۴۸۰ میلیارد تومان است

رئیس سازمان غذا و دارو از پرداخت ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان یارانه به حوزه دارو درسال جاری خبر داد و اعلام کرد که مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو ۴۸۰ میلیارد تومان است.

غلامرضا اصغری درباره طرح برخی اخبار مبنی بر خروج دارو از لیست کالاهای اساسی و استراتژیک، گفت: این اخبار به هیچ عنوان صحت نداشته و دارو همچنان جزو کالاهای اساسی قرار دارد، البته مکانیزم پرداخت یارانه به دوحالت امکان پذیراست؛ به عنوان مثال شرکت‌ها در زمان گشایش اعتبار در بانک‌ها یارانه را دریافت کنند، یا اینکه یارانه توسط سازمان‌های بیمه‌گر در جهت جلوگیری از افزایش قیمت دارو برای بیماران خاص پرداخت شوند، بنابراین هر دو مکانیزم در حال حاضر وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اصغری با بیان اینکه درحال حاضر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان یارانه به سازمان غذا و دارو پرداخت می‌شود، افزود: سپس این یارانه به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده که به دنبال آن پوشش بیمه‌ای برخی داروها تا ۹۶ درصد افزایش پیدا می‌کند، یعنی معمولا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای برای خدمات سرپایی و ۹۰ درصد برای اقدامات بستری در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین ۶ درصد اضافه از ۹۶ درصد از محل یارانه پرداخت می‌شود که رقم آن حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است که به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اضافه می‌شود.

اصغری با اشاره به اینکه دولت امسال ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان یارانه به دارو اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: این یارانه برای افزایش پوشش بیمه‌ای به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص پیدا می‌کند، تا بتوان از افزایش پرداختی از جیب مصرف کننده جلوگیری کرد.

گشایش ۱۸۰ میلیون دلار اعتبار برای واردات دارو

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نرخ ارز برای همه گروه‌ها ۴۲۰۰ تومان است، گفت: ما به التفاوت نرخ ارز به سازمان‌های بیمه‌گر برای افزایش پوشش بیمه‌ای پرداخت می‌شود که مبلغ آن ۴۸۰ میلیارد تومان است، در حال حاضرنسبت به همین زمان درسال گذشته حدود ۱۸۰ میلیون دلار گشایش اعتبار برای واردات دارو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای واردات دارو وجود ندارد، افزود: هرچند که تلاطمی در خصوص افزایش قیمت دارو ایجاد شد، اما این تلاطم رو به کاهش است.

منبع:خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.