کد مطلب: ۵۵۹۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شد؟

مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شد؟

بیش از یک سال است که لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا تصویب شده است و قرار بود این مصوبه در سال ۹۹ اجرا شود اما حالا دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تهران از مسکوت ماندن مصوبه مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال ۹۸ قرار بود طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود اما با وجود مصوبه قانونی برای این مساله همچنان مالیات بر ارزش افزوده طلا دریافت می‌شود.

این موضوعی است که دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به آن اشاره کرده و به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد اما چند ایراد بر این طرح گرفته شد و قرار بود نواقص آن برطرف و طرح جدید مصوب شود.

نادر بذرافشان ادامه داد: این طرح با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی از سال ۹۸ تاکنون مسکوت مانده است.

فعالان بازار طلا می‌گویند مالیات بر ارزش افزوده طلا هزینه سنگینی به قیمت نهایی مصنوعات و زیورآلات طلا تحمیل می‌کند و همین موضوع انگیزه خرید طلای دست دوم را تقویت کرده و سازندگان زیورآلات طلا را با مشکل مواجه کرده است.

بذرافشان در این زمینه می‌گوید: با افزایش هزینه‌های تولید مصنوعات طلا کمتر شده است. بنابراین در این شرایط اجرت طلا کاهش پیدا نمی‌کند.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هم در همین مورد گفته بود:« ۷۵ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان طلا وارداتی است و انتظار بر این بود که با حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا اجرت ساخت ارزان‌تر شود اما با توجه به اجرا نشدن این مصوبه و اینکه هزینه ساخت طلا بالاست نمی‌توان انتظار کاهش اجرت طلا را داشت.»

برای مطالعه بیشتر خبر اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این قانون باید دوباره بازبینی بشه فقرا باید مالیات خوردو خوراک رابیشتر بدهند تا ثروتمندان راحتتر پس انداز کنند

    • ناشناس

      داداش مالیات از ما میگیرن،قراره حذفش کنن الان شما ناراحتی

  • ناشناس

    از مردم خریدار دریافت می کنند وکاسبان نوش جان می فرمایند علی برکت الله

  • ناشناس

    اصلا کدوم مالیات رو مسئولین اجرایی کردند که مالیات بر طلا اجرایی بشه؟ وقتی خود مسئولین به همراه خانواده و هفت پشتشون دارن احتکار مسکن و ارز و زمین و طلا وخودرو میکنن اصلا نباید کسی بو ببره از حسابها و دارایی شخصیشون برای همینه که مالیات ۴۰ساله که مسکوت مانده و دیشب از حرف های رییس دارایی کاملا مشخص بود که نمیخوان مالیات بگیرند و میگفت زیر ساختهای مالیاتی ما هیچ وقت کامل نمیشه

  • ادم

    حداقل توضیح بدهند مالیاتی که از مشتری دریافت میشود را چگونه دولت از طلا فروشها می گیرد ایا راه دررو ی ندارد