کد مطلب: ۲۸۷۶۲۸

مالیات واحدهای تولیدی روستایی تا ۵ سال صفر است

مالیات واحدهای تولیدی روستایی تا ۵ سال صفر است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از حمایت‌ها در واحدهای اشتغالزایی روستایی مالیات ۰ درصدی تا ۵ سال برای هر واحد تولیدی روستایی است گفت: توسعه اقتصادی با حضور مردم ممکن است.

ابوالفضل رضوی، معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در همایش نقش تعاونی‌های دهیاری در توسعه روستایی با بیان اینکه یکی از دلایل وضعیت کنونی اقتصاد، عدم مشارکت مردم در مسائل اقتصادی کشور است گفت: به تعداد زیادی از مردم سهام عدالت دادیم اما آنها رادر مدیریت شرکت‌ها مشارکت ندادیم، یعنی به آنها اجازه ظهور و بروز ندادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رهبری فردی، ولی با حمایت جمعی به نتیجه رسید گفت: 34 هزار دهیاری داریم که تنها 6.5 درصد آنها زنان هستند، باید شرایط ظهور و بروز فعالیت زنان در روستاها را فراهم کنیم.

رضوی با اشاره به اینکه وام اشتغال روستایی برای اولین بار در طول تاریخ تحت عنوان اشتغال روستاییان و عشایر در قالب لایحه‌ای دو فوریتی تقدیم مجلس شد، افزود: به روستاییان و عشایر وام با کارمزد 4 درصد و 6 درصد اعطا می‌شود.

یکی دیگر از حمایت‌ها در واحدهای اشتغالزایی روستایی این است که هر واحد روستایی به محض راه‌اندازی کار تولیدی خود به مدت 5 سال از پرداخت مالیات معاف است یعنی مالیات آنها صفر خواهد شد. از سویی دیگر تامین اجتماعی روستاییان را نیز گسترش خواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.