کد مطلب: ۵۶۱۵۲۸

آخرین اخبار از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی کرونا

آخرین اخبار از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی کرونا

به گفته معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ در معابر تمام شهرهای کشور همچنان ادامه دارد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز، ورود خودروها با پلاک غیربومی و خروج خودروها با پلاک بومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرد.  

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با اشاره به شرایط دوباره شیوع کرونا در کشور و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آنچه که پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا می‌کند، مصوبات ستادملی مقابله با کرونا است. در همین راستا نیز منع تردد شبانه همچنان از ساعت ۲۲ در معابر تمام شهرهای کشور اعم از شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا می‌شود و تا ساعت سه بامداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: همانطور که بارها گفته شده است، خودروهای غیرمجازی که اقدام به تردد در این ساعات کنند از سوی دوربین‌ها و همچنین ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند. همچنین آن دسته از افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کنند، علاوه بر جریمه و اعمال قانون مرتکب جرم نیز شده و از این رو به دادسرا معرفی می‌‌شوند ( ایسنا ).

محدویت‌های کرونایی در جاده‌ها

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز گفت: ورود خودروها با پلاک غیربومی و خروج خودروها با پلاک بومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است و در شهرها نیز محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان ادامه دارد.

وی بیان کرد: متوسط میزان تردد در جاده‌های کشور در هفته گذشته با توجه به افزایش شهرهای گروه قرمز و نارنجی و گسترش محدودیت‌های ترافیکی، روند کاهشی داشته است که بیانگر عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در پرهیز از سفر است. همچنین لازم است از همکاری مردم در اجرای این طرح تشکر و قدردانی داشته باشیم.

وی گفت: ناوگان حمل بار و مسافر از این محدودیت‌ها مستثنی هستند. همچنین استان تهران و البرز بصورت یکپارچه دیده شده و تردد خودروهای متعلق به این دو استان تا آخرین حوزه استانی مجاز است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیان کرد: کنترل ترددها در جاده‌ها و شهرها توسط دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف و تیم‌های استقراری و گشتی پلیس انجام می‌گیرد. هموطنان در صورت نیاز به سفر ضروری با خودرو شخصی در این شرایط می‌توانند نسبت به اخذ مجوز از فرمانداری شهرها اقدام کنند ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام من خودم نیشابوری هستم ماشینم پلاک تهرانه چطوری میتونم برگردم ب شهرم جریمه میشم لطفا کمکم کنید

  • مهدی

    دوستان وقتی نقد میکنید جنبه انصاف هم داشته باشید. نمیشه ی قانونی گذاشت که هم دورهمیهای شبانه را کم کنه و هم اونی که کار ضروری داره براش زحمت درست نشه. قانون منع تردد شبانه از نظر آماری باعث کاهش دورهمی های خانوادگی میشه. در این تردیدی نیست چون همه قرار نیست برای مهمانی رفتن از آژانس یا تاکسی های اینترنتی استفاده کنند و در مجموع دورهمی ها کمتر میشه.
    وقتی غر می زنید بگید چکار میشد کرد بجاش، اگر چیزی به ذهنتون نرسید غر نزنید لطفا. فقط ی غر میشد زد که چرا سرعت واکسیناسیون کنده وگرنه در زمان حال که واکسیناسیون عمومی صورت نگرفته قانون های منع تردد با همه نقص هاش باعث کاهش انتقال بیماری میشه.منع تردد بین استانی باعث کاهش مسافرت‌های تفریحی و غیرضروری میشه چون اکثر کسایی که مسافرت تفریحی با ماشین شخصی میرن قرار نیست با وسایل نقلیه عمومی بروند. هدف این قانون کاهش سفرهای غیرضروری است که بدون تردید کارساز است. باید در این جور مواقع آماری نگاه کرد. اگر موردی بخواهیم نگاه کنیم مضحک به نظر میرسه و ممکنه بگید که این چه جوری قانونی است من نمیتونم با ماشین خودم سفر کنم ولی با وسایل نقلیه عمومی میتونم. نکته ش اینه با این قانون در مجموع سفرهای غیرضروری مردم کاهش میابد.

  • هادی

    من امشب ۲۱۰ تومان جریمه شدم!!!! فکر کنم مبالغ جریمه دل بخواهیه!!!!

  • ناشناس

    کرونا تمام جهان و ورشکست کرد به جز ایران که کرونا براش شده منبع درآمد اصلا اینا دوست ندارن که کرونا تو ایران تموم بشه چون که از همه لحاظ به نفع شونه

  • ناشناس

    خدا لعنتشون کنه آمار چرت و پرت هم زیاد میگن برای اینکه ملت بر علیه اینا بلند نشن الان روبه روی خونه ما حسینیه محبان الزهرا هست هر روز مراسم دارن و حسابی شلوغه انقدر جمعیت جمع میشه و واسه غذا توسر هم میزنن که نگو اگه قرار به جمع نشدن دور همه اول در همه مساجد و حسینیها رو تخته کنید

  • ناشناس

    متاسفم برای کسایی کہ دو بار بہ روحانی رای دادن و حالا با فرافکنی در بارہ مشکلاتی کہ با انتخابشون رقم زدن بہ غلط کردن افتادن
    لعنت بہ شما بی سوادھای مغرور

  • ناشناس

    سلام من دیروز دوتا اسمس برام امده یکی یک میلیون و دیگری ۵۵۰هزار تومن ۱۷ سال پیش لیسانس گرفتم هنوز بیکارم کارم مسافر کشی مجبورم بزنم بیرون من چه گناهی دارم خدا ازشون نگذره من باید دوملیون هم اب و برق امده برام من فقط تو ماشین خودم نشستم تا حالا هم کرونا نگرفتم

  • ناشناس

    من تاکسی شهری دارم مجبورم از سنندج به کرج سفر کنم آیا شامل طرح جریمه میشم لطفان کمکم کنید

  • حمید

    ایا پلاکهای ویلچری میتوانن از شهر خارج بشن

  • ناشناس

    اولا وقتی شما جرات پخش نظرات رو ندارین بیخود میکنین نظر خواهی میکنین! ثانیا اگه یه ذره عقل تو سر هر انسانی باشه میفهمه هدف از این جرایم چی هستش! ثالثا به شما چه مربوطه نظر مردم چیه وقتیکه از قبل نظر خودتونو دادین بیخودی ادای ادمهای روشنفکرو در نیارین. این کارهای نخ نما شده دیگه گهنه شده. به جاش چادرتونو یه ذره پایین تر بکشین که از خجالت به مردم نگاه نکنین