کد مطلب: ۶۴۸۶۷۴

محکومیت برای ۸ مدیر بورسی دولت قبل

محکومیت برای ۸ مدیر بورسی دولت قبل

هشت تن از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران در دولت قبل به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایسنا ، هشت تن از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران در دولت قبل به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم شدند.

آذر ماه سال گذشته سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری موضوع بورس گفت: همکاران ما در سازمان بازرسی قبلا بازرسی‌هایی را انجام داد بودند و اقدام به هشدار و پیشنهادات به وزارت اقتصاد و سازمان بورسی کرده بودند، اما از آنجایی که به این موارد توجه نشده بود برخی مسئولان حکم بدوی گرفته‌اند. البته برای برخی از مسئولان سابق بورس و اقتصاد و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی مطرح است و اگر توضیحات کافی نباشد پرونده به مرجع قضایی می‌رود و هم‌اکنون بازرسی از سازمان بورس در حال انجام است. برخی از مسئولین محکوم شدند، البته حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است.

خدائیان در اسفندماه گذشته نیز در این باره بیان کرد: در همین مدتی که ورود پیدا کردیم، علاوه بر هشدارهای جدیدی که محضر رئیس‌جمهور و وزیر داده شد، پرونده تخلفاتی اعضای هیات مدیره سابق بورس را جهت بررسی به شورای عالی بورس ارسال کردیم، پرونده کیفری برای آنها تشکیل دادیم، دعوت و اخذ توضیح شدند و پرونده تقریباً در حال تکمیل است تا پرونده کیفری هم به مرجع قضائی ارسال شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پولمون رو از دزدها بگیرین دولتمردها ما رو به بورس دعوت کردن حالا هم باید پس بدن کسی نیست به داد ما برسه

  • ناشناس

    این احکام دیر هنگام فقط به درد تبلیغات میخوره.سرمایه مردم کی پس میدن؟زیان بعضی سهم ها حالا حالاها جبران نمیشه.در ضمن این حکم بسیار ضعیفه.

  • معصوم

    آقایان شما سوادبورسی ندارید .متخلفین قماربازبازار،اینقدردرکارشون حرفه ایند،که کل بازاربورس دردستشونه ونوسان میگیرن،که شماهاباضربه ضربتم ومقداری علوم قدیمی عربی تلمذکردید چیزی نمیفهمید.بورس علم خودشومیخواد.

  • ناشناس

    یک قانون نانوشته توی دنیا هست
    هر جا پول باشه فساد هم هست .