کد مطلب: ۱۲۵۹۴۷

مخالفت مردم روسیه با ورود کارگران خارجی

مخالفت مردم روسیه با ورود کارگران خارجی

بیش از ۷۰درصد از شهروندان روسیه خواهان محدودیت ورود مهاجران کاری به روسیه هستند. در تازه ترین نظرسنجی مرکز مطالعات افکار عمومی روسیه، بیش از ۷۰ درصد از پرسش شوندگان خواستار محدودسازی ورود اتباع خارجی برای کار در این کشور شدند. این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بیشتر اتباع روسیه تمایلی برای انجام

بیش از ۷۰درصد از شهروندان روسیه خواهان محدودیت ورود مهاجران کاری به روسیه هستند.

در تازه ترین نظرسنجی مرکز مطالعات افکار عمومی روسیه، بیش از ۷۰ درصد از پرسش شوندگان خواستار محدودسازی ورود اتباع خارجی برای کار در این کشور شدند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بیشتر اتباع روسیه تمایلی برای انجام کارهای خدماتی و کارگری در این کشور ندارند و تمامی این خدمات توسط مهاجرین کاری اتباع کشورهای آسیای میانه (قرقیزستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان و …) انجام می شود.

در این نظرسنجی ۶۱درصد مخالفتی با معاشرت نزدیک فرزندانشان با کودکان مهاجران خارجی ندارند اما ۵۰ درصد معتقدند که مهاجران کار خارجی باید در مناطق ویژه ای و جدا از محل زندگی اتباع روسیه اسکان داده شوند. همچنین ۶۳ درصد بر این نظر هستند که ورود مهاجران تاثیر منفی زیادی بر بازار کار گذاشته است و در مناطق مسکونی خود حضور بیش از حد مهاجران خارجی را احساس می کنند.

به گزارش ایسنا، روسیه سالانه چند میلیون مهاجر کار خارجی را جذب بازار این کشور می کند اما همچنان با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است. بیشتر مهاجران خارجی را اتباع جمهوری‌های سابق شوروری تشکیل می دهند که جهت انجام کارهای خدماتی به روسیه می روند. متوسط حقوق یک کارگر خارجی در روسیه در حدود ۵۰۰ دلار در ماه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.