کد مطلب: ۵۷۹۸۰۵

مدارس حضوری می‌شود؟

مدارس حضوری می‌شود؟

نهاد ریاست جمهوری طی ابلاغیه‌ای به برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حواشی‌های بسیار در خصوص حضوری شدن یا نشدن کلاس‌های مدارس بالاخره امروز تکلیف این ماجرا مشخص شد.

آنطور که تسنیم گزارش داده، بر اساس مصوبات شورای معاونان و تأکید وزیر آموزش و پرورش و در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دفتر وزارتی آموزش و پرورش با ارسال بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بر توسعه آموزش‌های حضوری در تمام مدارس و واحدهای آموزشی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره‌مندی از امکانات موجود مدرسه تأکید کرد.

حضور کارکنان در مدارس الزامی است

بر اساس این بخشنامه، حضور مدیران، معاونان و سایر همکاران در مدرسه، طبق برنامه هفتگی الزامی است و آموزش و تدریس باید از محیط کلاس ارائه شود.

رعایت جدول زمان‌بندی آموزش حوزه‌های یادگیری بر اساس برنامه درسی مصوب در این بخشنامه مورد تأکید است.

اگرچه مدارس از ابتدای آذرماه در تمام مقاطع تحصیلی بازگشایی شده‌اند اما ساعات محدود حضور دانش‌آموزان یا بی‌توجهی برخی مدارس به آموزش حضوری باعث شده تا خانواده‌ها این سبک از بازگشایی را صوری و صرفاً برای رفع تکلیف بدانند.

پیش از این، رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۸ دی از نظر مثبت ستاد ملی کرونا برای برگزاری امتحانات و شرکت در کلاس‌های درس به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی سخن گفت و از وزرای مربوطه، مسئولان دانشگاه‌ها و تمام مراکز علمی خواست تا اجازه ندهند در کشور شاهد افت تحصیلی باشیم.

از تعطیل کردن مدارس خودداری کنید

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش نیز به تازگی با تأکید بر اینکه مدارس همواره باید آماده ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان باشند، گفت: از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد اجازه بدهند مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و از تعطیل کردن مدارس خودداری کنند. با توجه به این که بیشتر مردم و معلمان واکسیناسیون شده‌اند، مدارس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های ‌بهداشتی باید باز باشند و معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا چرخه آموزش و پرورش دچار مشکل نشود.

همچنین «محسن منصوری» استاندار تهران گفته است: مقرر شد با رعایت حفظ سلامت و خطوط قرمز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بازگشایی حداکثری مدارس و دانشگاه‌ها در شهر تهران را دنبال کنیم و تأکید شد امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها حتماً حضوری برگزار شود.

همزمان با شیوع کرونا، مدارس در ایران از اسفند ۹۸ تعطیل شدند و آموزش‌ها به شیوه مجازی ادامه یافت؛ کارشناسان از افت تحصیلی و ترک تحصیل، آسیب‌های جسمی، تربیتی و حتی تهدید سلامت روان دانش‌آموزان به عنوان کارکردهای منفی آموزش مجازی سخن می‌گویند.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جمعی از والدین

    دانش آموزان ابتدایی باید حتما حضوری برن سر کلاس درس، این همه عقب افتادگی درسی و تنبلی که داره عادت میشه واسه بچه ها در آینده فاجعه به بار میاره و با غیرحضوری شدن مدارس؛ سطح علمی همه بچه ها پایین اومده
    امیدوارم هر چه زودتر مدارس حضوری بشه

    • ناشناس

      بله

  • ناشناس

    شما هرچی دلتون بخواد را منعکس میکنید یا ازخودتون مینویسید اتفاقا والدین جون بچه ها را میخوان اخر درس بیکاریه

  • ناشناس

    پدر ومادر عزیز شب که سر کار نمیری به جای تلویزیون وماهواره وشب نشینی با فامیل بشین کنار بچه درساشو کار کن به جای اینکه اورا به کشتن بدهی

  • ناشناس

    امار از 700 تا رسید به 5000 تا .سرمایه های مملکت را به کشتن ندین همینا رو نگه دارین چطور فکر جان بچه ها نیستید انتظار فرزند اوری دارین؟

  • ناشناس

    زمستان پنجره ها بسته است باز کنند همه گلودرد وانفلوانزا میشن امتحانا راحضوری کردین یک مراقب اینقدر سرفه کرد که 50 تا بچه درنمازخانه مدرسه بودن الان همه مریض هستندکی پاسخ جون مردم وهزینه 10 تا 18 میلیونی درمان را میده.ایا تمام دانش اموزان کار پیدا میکنندکه الان جونشونو به خطر بندازن امتحانات نهایی نهم ودوازدهم توجیه علمی داشت که باز هم کرونا گرفتن بقیه مقاطع هیج دلیل قانع کننده ای وجود ندارد به خدا در کلاس مجازی معلم بهتر درس میده کسی حرف نمیزنه شلوغ نمیکنه وقت کشی نیست هرروز بچه هارا به دلایل مختلف از سر کلاصها بیرون نمیکشند اخر سال 10 تا فصل بمانه اگر تکنولوژِی در کرونا به درد نخوره کی به درد میخوره ؟

    • ناشناس

      انشالله ۶یچوقت باز نشه

  • ناشناس

    بعضیها همچین میگن سطح علمی پایین امده انگار قبلا بچه ها انیشتین بودن معلمای زحمتکش اینقدر درمجازی فایل و……..گذاشتن که بچه ها پربارتر شدن قبلا ظهر معلم خداحافظی میکرد حالا بندههای خدا شب هم جواب بچه ها رامیدهند مجازی در همه جای دنیا پربارترین روش است دانشگاهها با مجازی به قطب درس میدن دانشجوی بین الملل از کشور خودش درس میخوانه ما تاکی باید مثل 100 سال پیش بمانیم؟

  • ربابه

    با سلام
    مدرسه ها حضوری بشود بهتراست چون بچه ها درس را بهتر یادمیگیرند

  • ناشناس

    سلام من دانش اموزم ومیخوام مدرسه ها حضوری شود چون ما اصلا چیزی نمیفهمم