کد مطلب: ۷۵۰۸۱۸

مدارک لازم برای کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

مدارک لازم برای کارت ورود به جلسه کنکور 1402

روز پنجشنبه 29 دی و جمعه 30 دی نوبت اول کنکور پیش رو برگزار می‌شود. مدارک لازم برای کارت ورود به جلسه کنکور را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارت ورود به جلسه کنکور 1402 از روز شنبه منتشر شد. مدارک لازم برای کارت ورود به جلسه کنکور را در ادامه می‌خوانید.

آزمون سراسری سال 1402 برای اولین بار در 2 نوبت (دی و تیر ماه) برگزار می‌شود. ضمن این‌که هر داوطلب می‌تواند در یک نوبت یا در 2 نوبت کنکور پیش رو شرکت کند.

روز شنبه کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1402 از سوی سازمان سنجش منتشر شد و تا چهارشنبه 28 دی ادامه دارد.

داوطلبان برای دریافت کارت شرکت در نوبت اول کنکور می‌توانند به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی مراجعه کنند. اما مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور شامل چه مواردی می‌شود؟

مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور

کارت ورود به جلسه برای شرکت در کنکور لازم است. برای گرفتن کارت ورود به جلسه هم داوطلبان می‌توانند از چند طریق اقدام کنند.

یکی از روش‌های دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1402، وارد کردن شماره پرونده و کد ملی است. همچنین داوطلبان می‌توانند با داشتن شماره سریال، شماره شناسنامه، شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

از دیگر مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور 1402 ، کارت ملی است.

زمان برگزاری نوبت اول کنکور 1402

روز پنجشنبه 29 دی و جمعه 30 دی نوبت اول کنکور پیش رو برگزار می‌شود. نوبت دوم کنکور نیز 14 و 15 تیرماه سال 1402 برگزار می‌شود.

داوطلبان در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه انتخاب کنند. به عبارتی امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی فراهم نیست.

ضمن این‌که بر اساس اعلام سازمان سنجش ، داوطلبان باید سوابق تحصیلی کامل مربوط به گروه آزمایشی مورد نظر را نیز باید دارا باشند.

نحوه محاسبه نمره کل داوطلبان

برای هر دواطلب یک نمره کل سابقه تحصیلی و یک نمره کل کنکور ساخته و محاسبه می‌شود. نمره کل سابقه تحصیلی، میانگین وزنی نمرات ترازشده دروس(تخصصی و عمومی)سابقه تحصیلی است. این نمره را آموزش‌وپرورش محاسبه می‌کند و به سازمان سنجش ارسال می‌کند.

همچنین نمره کل آزمون اختصاصی، میانگین وزنی نمرات ترازشده آزمون اختصاصی (کنکور) است. به عبارتی ضریب هر یک از دروس آزمون اختصاصی، وزن آن درس است.

در نهایت پس از محاسبه این دو نمره‌کل (نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل آزمون اختصاصی) از ترکیب آنها نمره کل نهایی داوطلب محاسبه می‌شود.

آنطور که سنجش اعلام کرده، نمرات خام و نمره کل آزمون تخصصی اسفند 1401 اعلام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.