کد مطلب: ۷۴۱۵۶۳

مذاکرات ایران و مصر آغاز شد

مذاکرات ایران و مصر آغاز شد

مذاکرات ایران و مصر با هدف تقویت گفت‌وگو و افزایش همکاری بین دو کشور آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مذاکرات ایران و مصر با هدف تقویت گفت‌وگو و افزایش همکاری بین دو کشور آغاز شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه نخست وزیر عراق تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت ‎و گوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، اظهار کرد: من از ایده نخست وزیر عراق استقبال کردم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ضمن اشاره به شرکت در نشست بغداد۲ در اردن، گفت: در گفت‎ و گویی که با آقای السودانی، نخست وزیر عراق داشتیم وی ایده‎ هایی را مطرح کردند که عراق بتواند نقش منطقه‎‌ای خود را برای تقویت همکاری‎‌های منطقه‌ای ایفا کند.

امیرعبداللهیان، افزود که آقای السودانی قرار است که در این رابطه در هفته‌های آینده اقداماتی انجام دهد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری گفت: قرار است که این موضوع را در راستای نقش منطقه‌ای عراق برای کمک به تقویت گفت ‎و گو و همکاری‌ها پیگیری کنیم.

در پی دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور کشورمان جهت مشارکت در اجلاس بغداد ۲ در اردن، وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست بغداد۲ در اردن شرکت کرد.

امیرعبداللهیان روز سه شنبه گذشته وارد امان، پایتخت اردن شد و مورد استقبال مقام‌های این کشور قرار گرفت.

امیر عبداللهیان استیضاح می شود؟

الجریده کویت در گزارشی مدعی شد:شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علت نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه، جمع آوری امضاء برای استیضاح حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را آغاز کرده‌اند.

یک نماینده مجلس ایران تاکید کرد، شماری از نمایندگان جریان اصولگرای مجلس با اعلام اینکه عملکرد وزارت امور خارجه ایران، باعث شکسته شدن غرور این کشور شده و از ارزش آن در مجامع بین المللی کاسته است، جمع آوری امضاء برای استیضاح حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه را آغاز کرده‌اند.

همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است ایران آماده چشم پوشی از همه شروط سابق خود در مقابل عقب نشینی امریکا از کلیه شروط قبلی خود و بازگشت همگان به توافقنامه هسته‌ای است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بفکر ارز باش
    نه مصر