کد مطلب: ۶۳۸

مذاکره سه اپراتور برای بهره‌برداری از رومینگ ملی

مذاکره سه اپراتور برای بهره‌برداری از رومینگ ملی

مدیر عامل رایتل با اشاره به مذاکراتی که میان اپراتور سوم با همراه اول و ایرانسل صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در ارتباط با بهره‌برداری از رومینگ ملی مذاکراتی را با این شرکت‌ها داشتیم که اگر به نتایج مثبت برسیم مشکلات کمتری خواهیم داشت دراین زمینه مصوبات و همکاری‌های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز

مدیر عامل رایتل با اشاره به مذاکراتی که میان اپراتور سوم با همراه اول و ایرانسل صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در ارتباط با بهره‌برداری از رومینگ ملی مذاکراتی را با این شرکت‌ها داشتیم که اگر به نتایج مثبت برسیم مشکلات کمتری خواهیم داشت دراین زمینه مصوبات و همکاری‌های سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز به انجام کار کمک کرد.

مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه امروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد رایتل پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سیدمجید صدری در این نشست با بیان این‌که در حال حاضر تنها حدود چهار یا پنج ماه از دوره انحصار اپراتور سوم باقی مانده است اظهار کرد: در مدت زمان باقیمانده باید تلاش کنیم که به سمت و سوی ارائه خدمات مناسب به مشترکان برویم.

وی همچنین یادآور شد: زمانی که به عنوان مدیر عامل وارد رایتل شده بود تعداد سیم‌کارت‌های فعال اپراتور سوم حدود 300 هزار سیم‌کارت و تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده رایتل حدود یک میلیون و 200 تا 300 هزار سیم‌کارت بوده اما اکنون تعداد سیم‌کارتهای فروخته شده اپراتور سوم به حدود دو میلیون سیم کارت رسیده که این رقم رشدی 31 درصدی داشته است. همچنین تعداد کاربران فعال اپراتور سوم در حال حاضر به یک میلیون و 130 هزار کاربر رسیده که این رقم حدود 94 درصد نسبت به شهریور ماه امسال رشد داشته است.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات مختلفی که بر سر راه رایتل قرار دارد اشاره کرد و در این میان تمایل برخی شرکت‌هایی که رایتل با آنها کار می کرده به ترک همکاری از جمله این مشکلات برشمرد.

صدری همچنین اظهار کرد: پیش از این پهنای باندی روی 900 مگاهرتز به ما اختصاص داده شده بود که مدتی بخشی از این پهنای باند توسط یکی از اپراتورهای دیگر به کار گرفته شده بود و این مساله مشکلات متعددی را برای ما ایجاد کرد که خوشبختانه با هماهنگی و پیگیری‌های رگولاتوری حدود دو تا سه ماه است که این مشکل برطرف شده است.

مدیر عامل اپراتور سوم بخش دیگری از مشکلات رایتل مربوط به ممانعت مردم از نصب آنتن‌های جدید دانست و گفت: اکنون 150 پرونده ممانعت مردمی داریم چرا که مردم حس می کنند آنتن‌های موبایل می‌تواند برای آن‌ها مضر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که پیش ازاین در ارزیابی‌های که نسبت به اپراتورها صورت می‌گرفت رایتل بررسی نمی‌شد اما به تازگی بررسی‌هایی هم نسبت به وضعیت اپراتور سوم صورت گرفته است.

صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل قدیمی قطع تماس‌های تصویری اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل در سفرهای مختلف نظر برخی مراجع تقلید را گرفتیم و اکنون می توان گفت که اکثر مراجع تقلید این نکته را اعلام کرده‌اند که این مساله مشکل شرعی ندارد. علاوه بر این با توجه به صحبت‌هایی که وزیر ارتباطات و معاون ایشان انجام داده‌اند و همچنین با توجه به مذاکراتی که ما با دبیر شورای عالی فضای مجازی داشته‌ایم امیدواریم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته برطرف شود و ما قبل از آغاز سال جدید بتوانیم بار دیگر این سرویس را ارائه کنیم.

وی همچنین از آمادگی رایتل برای واگذاری سیم‌کارت‌های گروهی به شیوه‌ای که پیش از این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرده بود خبر داد.

این عضو سازمان نظام صنفی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با بحث افزایش دوره انحصار رایتل اظهار کرد: وقتی پروانه‌ای برای یک اپراتور صادر می شود و دوره انحصاری در آن اشاره می‌شود همه آن را قبول دارند اما احساس ما این است که با توجه به شرایطی که وجود داشته نتوانسته‌ایم به حق و سهمی که در بازار داریم دسترسی پیدا کنیم.

صدری ادامه داد: با توجه به اتفاقات مختلفی مانند قطع تماس‌های تصویری و عدم بهره‌مندی از رومینگ ملی ما مشکلات متعددی داشتیم در حالی که در تمام دنیا به اپراتورهای جدید کمک می‌شود و اپراتورهای قبلی آن‌ها را یاری می‌کنند. اما اینجا حتی یک بحث رومینگ ملی بدون ورود سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به نتیجه نرسید.

وی در عین حال تصریح کرد: دوره انحصار رایتل می تواند افزایش پیدا کند و یا در همان حد مطرح شده بماند اما به هر صورت ما خواهان آن هستیم که موانع از سر راه اپراتور سوم برداشته شود و دو اپراتور دیگر هم رایتل را یاری کنند.

مدیر عامل رایتل همچنین عنوان کرد: قطعا درباره استمرار یا عدم استمرار دوره انحصار ما تصمیم نمی‌گیریم اما به عنوان فردی که حس می کنیم مظلوم واقع شده‌ایم بحثهای خود را مطرح می کنیم چرا که عامه مردم رایتل را با تماس تصویری می‌شناسند و پس از قطع شدن این سرویس عده بسیاری فکر کرده‌اند که دیگر رایتل فعالیتی ندارد.

صدری ادامه داد: این نکته را خود ما هم می دانیم که تماس تصویری سهم چندانی در درآمدهای یک اپراتور نخواهد داشت اما به هر حال مردم ما را با این سرویس می‌شناسند از سوی دیگر با اپلیکیشن‌های مانند وایبر و تانگو می‌توان این گونه اظهار کرد که تماس تصویری رایتل می تواند حالت یک نرم افزار ملی داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: در ارتباط با سوالاتی که از مراجع تقلید مطرح شده هم شاید در آن دوره‌ای که برخی مراجع اعلام کردند که تماس تصویری مشکل دارد سوال‌ها به شکل جهت‌دار طراحی شده بود و بر همین اساس پاسخ‌ها به آن شیوه اعلام شده بود.

اما مدیر عامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد برای بهره گیری از تماس تصویری رایتل از شیوه سیم‌کارت‌های گروهی استفاده شود کاربران با چه شرایطی قادر به استفاده از این سرویس می‌شوند، توضیح داد: زمانی که قرار بر ارائه این سرویس باشد ما سازوکار آن را اعلام خواهیم کرد البته در حال حاضر هم مدل این کار نهایی شده است اما تا زمانی که قرار به ارائه این سرویس نباشد ضرورتی برای اعلام این مدل وجود ندارد.

وی درباره سیم کارت‌های رایتل و محل تولید آن‌ها اظهار کرد: تاکنون سیم کارت‌هایی که ما وارد بازار کرده‌ایم براساس خریدهای قبلی تامین شده است اما گویا دو شرکت در زمینه تولید سیم‌کارت در داخل کشور فعال شده‌اند که اگر استانداردهای این شرکتها در حد بین‌المللی باشد ما حتما از تولیدات داخلی استفاده خواهیم کرد.

صدری در پاسخ به سوال دیگری که درباره هزینه‌های بالای اینترنت رایتل مطرح شده بود نیز اظهار کرد: طبق وعده‌ای که داده بودیم تعداد بسته‌های اینترنت رایتل را افزایش دادیم و حال شاید بتوان گفت که با بهره‌گیری از این بسته‌ها قیمت استفاده از اینترنت به یک پنجم رسیده باشد.

مدیر عامل اپراتور سوم در ارتباط با این موضوع که به تازگی قرار بر آن شده است که خود شرکت رایتل به فروش سیم‌کارت‌هایش به مشترکان همراه اول اقدام کند نیز توضیح داد: با بسیاری از کاربران اپراتورهای دیگر تماس‌هایی گرفته می‌شد و این گونه عنوان می‌شد که سیم‌کارت رایتل شماره آن‌ها با قیمتی بالاتر آماده واگذاری است، در این میان در موارد متعدد نیز کلاهبرداری‌هایی صورت گرفت که ما بارها در این زمینه هشدار دادیم اما اکنون تصمیم گرفتیم که با شماره 0920 با مشترکانی که سیم‌کارت‌های کد 1، 2 و یا 3 همراه اول دارند تماس بگیریم و در صورت علاقه‌مندی آنها به خرید سیم کارت‌ رایتل سیم کارت جدید را از طریق پست برای آن‌ها ارسال کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که درباره مجوز وایفای برای رایتل مطرح شده بود، توضیح داد: ما این مجوز را از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گرفته‌ایم و مذاکراتی نیز با فعالان این بخش صورت داده‌ایم تا بتوانیم صنعت آن‌ها را توسعه دهیم اما در این میان همه فکر می کردند به دلیل آن که این مجوز انحصاری در خدمت رایتل است باید آنها کارشان را تعطیل کنند در حالی که ما به این سرویس هم به چشم یک سرویس ارزش افزوده نگاه می‌کنیم و تلاش داریم مانند سرویس‌های ارزش افزوده در این زمینه نیز با شرکت‌های مختلف فعالیت کنیم. دراین میان قطعا به فکر خراب شدن تجارت و سود دیگران نیستیم بلکه به دنبال توسعه این کار هستیم.

صدری در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که‌ قطعا کار رایتل تاکنون بدون نقص نبوده و نیست اظهار کرد: تاکنون از میان سیم کارت‌های واگذار شده 80 درصد سیم‌کارت‌های اعتباری، حدود 13 درصد سیم‌کارت‌های دائمی و کمتر از پنج درصد هم سیم‌کارت‌های دیتا بوده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.