خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۸۴۲۹

مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی، لازم است یک مشاور یا یک مجری قابل اعتماد که بتواند نظرات و دیدگاه‌های شما را به یک فرایند و انتخاب درست هدایت کند، انتخاب کنید.

آمارها نشان می‌دهد بعد از شیوع پاندمی کووید ۱۹ خرید اینترنتی به یک فرهنگ و سبک زندگی تبدیل شده است. اگر شما کسب و کاری حضوری دارید، حتما در دو سال اخیر، این تغییر روش خرید مردم را حس و تجربه کرده‌اید. مردم برای خرید مبلمان از این مرکز به اون مرکز نمی‌روند، از غرب به شرق شهر رفتن برای دیدن طرح و قیمت کالا، بسیار وقت‌گیر و پرهزینه است. به جای اسنپ گرفتن و رفتن حضوری که هزینه و وقت می‌برد، از گوگل استفاده می‌کنند. روی کاناپه نشستن و دیدن طرح‌های مختلف، بررسی مزایا و مقایسه قیمت و خدمات، به نفع خریداران است و درنهایت یا انلاین خریدشان را انجام می‌دهند یا اگر کالا طوری هست که مثل فرش ماشینی یا مبل دوست دارند از نزدیک ببینند بعد از وبگردی (به جای پاساژگردی) و انتخاب فروشنده مناسب، مستقیما به همان فروشنده مراجعه و خریدشان را انجام می‌دهند. پس اگر کالای شما خاص و خرید ان ظرافت بیشتری می‌طلبد یا نیاز به سفارشی‌سازی دارد، باز هم وب‌سایت فروشگاهی، ویترین آنلاین شماست.

در صورتی که تاکنون اقدام به ایجاد سایت فروش اینترنتی ننموده‌اید، همینک این نوشته را تا انتها مطالعه بفرمائید تا گام به گام تاسیس یک فروشگاه اینترنتی را بررسی و سپس اقدام کنید. همین امروز هم فرصت‌های خوبی در بازار وجود دارد و خرید اینترنتی نرخ رشدی مناسبی دارد ولی بزودی رقابت برای گرفتن سهم از بازار فروش اینترنتی سخت‌تر خواهد شد.

گام اول: بررسی نوع فعالیت

مهمترین فرایند فروشگاه اینترنتی، فروش محصول یا خدمت به مصرف کننده نهایی هست. مثل شامپو، لباس و هزاران محصولی که به صورت خرده‌فروشی عرضه می‌شود و یا دوره‌های آموزشی، نرم‌افزار یا فایل‌های دیجیتال که در این بستر فروخته و به خریدار تحویل می‌شود.

پس همین روش فروش مستقیم به مصرف کننده، شامل دو نوع محصول است:

  • فروش محصول فیزیکی
  • فروش محصول الکترونیک

دسته‌بندی انواع کالاهای قابل فروش در اینترنت، هر روز گسترده‌تر می‌شود. از محصولاتی مثل میوه یا مواد پروئینی که نیاز به حمل با یخچال دارند تا محصولاتی مثل انواع مکمل‌ها و داروها که نیاز به مجوزهای رسمی و قانونی دارد، در این بازار عرضه و فروخته می‌شود. اگر مطمئن نیستید که کالای شما در اینترنت فروخته می‌شود یا چقدر طالب دارد و راه‌های فروش آن چی هست، کافی‌ست نام محصول یا خدمت خود را در گوگل جستجو کنید تا با انبوه فروشندگان از اقصا نقاط کشور با پیشنهادهای متفاوت و متنوع روبرو شوید.

فروش محصولات الکترونیکی به صورت اینترنتی یک امکان فوق‌العاده است. تهیه dvd و بسته‌بندی و ارسال پستی، علاوه بر هزینه، زمان ارسال طولانی دارد و با انتخاب روش فروش و تحویل اینترنتی، فایل‌ها بلافاصله در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

1qwsdc 2

با رشد فروش اینترنتی محتوای آموزشی، ابزارهای مختلفی برای حفاظت از حقوق مولف و فروشنده ساخته شده‌اند که خیال شما را از کپی و تکثیر محتوای باارزشتان راحت می‌کند.

روش بعدی فروش، فروش به صورت عمده است. قطعا عمده‌فروشی یا بنکداری ظرفیت بسیار بزرگی در بستر اینترنت دارد. مدل تجارت الکترونیک بیزنس با بیزنس (B2B) از نظر ساختار سایت و فرآیندهای کار، تفاوت اندکی با فروشگاه مستقیم دارد که به نحوه تبادل مالی و شیوه‌های ارسال بر می‌گردد. اگر شما در فعالیت توزیع مویرگی، بنکداری یا فروش عمده هستید، ما سایت و اپلیکیشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اپلیکیشن برای مشتریانی که خرید مداوم دارند بسیار راحت و سریع است. با این ابزار مشتری برای گذاشتن سفارش، نزدیکترین و سریع‌ترین راه را طی می‌کند.

گام دوم: راه‌اندازی سایت

برخی افراد چنین تبلیغ می‌کنند که مدیر یا مالک فروشگاه باید یاد بگیرد خود سایت فروشگاهی‌اش را ایجاد و آن را مدیریت کند. به عبارتی مسئولیت‌های فنی فروشگاه خود را شخصا بر عهده بگیرد. ایا کسی که یک مغازه دارد، آن را خود می‌سازد؟ حتی چیدن ویترین فروشگاه‌ها، کاری است تخصصی و نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و فروش دارد و غالبا چیدمان آن را به افراد حرفه‌ای می‌سپارند.

پس شما باید با ساختار و روش کار فنی سایت آشنا باشید ولی لزومی ندارد وقت گران‌بهای خود را صرف ایجاد و مدیریت سایت نمائید چون در این صورت فعالیت‌های اصلی یک فروشگاه که تامین کالا، مدیریت فروش و بازاریابی و زنجیره ارسال است مغفول می‌ماند.

برای راه‌اندازی سایت، لازم است یک مشاور یا یک مجری قابل اعتماد که بتواند نظرات و دیدگاه‌های شما را به یک فرایند و انتخاب درست هدایت کند، انتخاب کنید. او در این مسیر بایستی این موارد را با شما مطرح و با بررسی و همفکری به تصمیم‌گیری رسانده و طبق برنامه مشخص ان را اجرا کند.

ما در تیم تجارت الکترونیک دنابیز ، مجموعه خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی را به شما عرضه می‌کنیم. ما به شما نرم‌افزار نمی‌دهیم که وقت شما با سر و کله زدن با آن هدر برود. یا نگران امنیت آن باشید. ما یک فروشگاه اینترنتی اماده فروش به شما تحویل می‌دهیم. پس همه موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی سایت را فراهم می‌کنیم. دامنه به نام شما ثبت و نماد اعتماد و درگاه بانکی به نام شما دریافت و نصب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.