کد مطلب: ۱۳۲۲۸۶

مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان بانوان افتتاح شد

مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان بانوان افتتاح شد

برای منظور تامین نیازهای فرهنگی شهروندان تهرانی مسجد حضرت خدیجه (س) از سوی شهرداری منطقه 3 در بوستان بهشت مادران احداث شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این مسجد در مساحت حدود 1600 متر مربع و با کاربری‌های متنوع شامل سالن آمفی‌تئاتر و جلسات، سالن و کارگاه آموزشی، شبستان و… در 4 طبقه احداث شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: احداث مساجد حرکتی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ دینی مردم است.

وی افزود: نظر عنایت الهی به اعتبار افرادی است که در جستجوی پاک‌سازی فکر، پاکیزگی و طهارت روح و جان در مساجد حضور دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مساجد مرکز فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و… بر محوریت نماز است.

وی اظهار کرد: مساجد نماد شهر، تمدن دین اسلام و قلب سازماندهی‌های اجتماعی - فرهنگی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور ابراز کرد: آغاز قیام و ستاد مرکزی فعالیت‌های حضرت ولی عصر (عج) از مسجد آغاز می‌شود.

وی افزود: زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) باید با خود ظهور و مبدا ظهور تناسب داشته باشد که این تناسب به گسترش مساجد برمی‌گردد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور به نقش اساسی مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: محور و مدار مساجد باید همچنان در تداوم و حفظ جامعه اسلامی مورد توجه قرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: از نکات برجسته مدیریت شهری تهران اداره شهر با محوریت مساجد است.

وی با تاکید به افزایش مساجد جامع و محلی در شهر تهران گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌هایی برای فعالیت‌های اجتماعی، فکری، تربیتی، سیاسی و… باید فراگیر شوند.

در ادامه رضا دباغی، شهردار منطقه 3 گفت: در طی سال‌ها مدیریت شهری دکتر قالیباف شاهد تحقق شعار تبدیل شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به افتتاح مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان بهشت مادران افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از 6 مسجد دیگر در این منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه 3 ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری تهران علاوه بر احداث مساجد، اجرای پروژه‌های زیرساختی عمرانی و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.

مسجد حضرت خدیجه (س) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، رضا دباغی، شهردار منطقه 3، سیدمرتضی روحانی، قائم مقام شهرداری منطقه 3، مهدی پیرهادی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 و جمعی از معاونان، مدیران، کارکنان و شهروندان افتتاح شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.