کد مطلب: ۷۵۸۶۶۹

مشخصات فنی X۲۲ لاکچری/ کراس‌ اوور اسپرت با ظاهری جذاب

مشخصات فنی X22 لاکچری/ کراس‌ اوور اسپرت با ظاهری جذاب

شرکت مدیران خودرو یا ام‌وی‌ام که از زیرمجموعه کرمان‌موتور است با تولید X22 توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی عرضه شده که در این گزارش سعی داریم به معرفی دو تیپ از آن بپردازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیران خودرو برای اولین بار X22 را در سال 1395 راهی بازار کرد. این شرکت با تولید X22، نیاز آن دسته از مصرف‌کنندگانی که از خودروهای سدان خسته شده بودند و توانایی خرید یک خودروی شاسی‌بلند را نداشتند و یا به دلیل مصرف شهری به دنبال یک خودروی جمع و جور و غیرسدان می‌گشتند را برطرف کرد.

معرفی فنی

ام‌وی‌ام X22 اکنون با دو گیربکس پنج دنده دستی و چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. هر دو مدل از یک پیشرانه چهار سیلندر و 16 سوپاپ با 1.5 لیتر حجم موتور، حداکثر 105 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

MVM X22 MT

طراحی ظاهری

ام‌وی‌ام X22 اسپورت لاکچری از همان اتاق نسل اول استفاده می‌کند و از لحاظ ظاهری، تفاوت چشم‌گیری با نسل اول این مدل ندارد. تنها تفاوتی که می‌توان به چشم دید، استفاده از رکاب طرفین و سپر اسپرت عقب در مدل‌های اسپرت اکسلنت است و مدل لاکچری، هیچ‌کدام را ندارد.

به صورت کلی، در طراحی این خودرو از خطوط شکسته بسیاری استفاده شده است. ظاهر قسمت جلو، از یک طراحی قابل قبول برخوردار است. در بخش‌های جانبی، از فلاپ‌های پلاستیکی روی گلگیر استفاده شده است که به‌دلیل کراس‌اور بودن این خودرو است.

طراحی داخلی

داخل کابین این کراس‌اور چینی، جذاب و جوان‌پسند است. ترکیب تریم مشکی و نارنجی رنگ روی داشبرد، درب‌ها و روکش صندلی‌‌ها جزو اولین مواردی است که به چشم می‌خورد.

یک نمایشگر 8 اینچی با قابلیت‌های فراوان، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، روکش چرم فرمان و صفحه‌کیلومتر اسپرت، از دیگر زیبایی‌های ام‌وی‌ام X22 است.

در قسمت صندوق عقب، یک فضای 420 لیتری با قابلیت جمع شدن صندلی‌های عقب را داریم که با جمع شدن صندلی‌ها، یک فضای باری بزرگ را در اختیار راننده می‌دهد که می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند.

داخل کابین X22 جدید

آپشن‌ها و امکانات

خودروی X22 از همان ابتدا دارای آپشن‌های قابل قبولی بود که در مدل‌های جدیدتر، بر تعداد این آپشن‌ها اضافه شد.

از جمله آپشن‌هایی که در سایر خودروها نیز دیده می‌شود، می‌توان به کروز کنترل، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS و EBD، چراغ روز، دوربین عقب، ایربگ‌های راننده و سرنشین و آینه جانبی برقی با گرمکن اشاره کرد.

در مدل‌های تولیدی 1397 به بعد، در همه مدل های ام‌وی‌ام X22 بر تعداد آپشن‌ها اضافه شد. این آپشن‌ها کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایر و ترمز کمکی است.

تجربه رانندگی با MVM X22 Sport Luxury

باید درنظر داشت که این خودرو، یک کراس‌اور قیمت مناسب شهری است و نباید از آن انتظار شتاب و سرعت عجیب و غریب داشت.

طبق اظهارات مالکان آن، خودرو در سربالایی‌ها دچار افت توان قابل توجهی می‌شود و کمبود قدرت و شتاب حتی در شیب‌های کمتر نیز احساس می‌شود. همچنین سواری X22 یک سواری خشک بوده و اکثر مالکان از ضربه‌های اتاق، خصوصا در صندلی‌های عقب گله‌مند هستند.

اما از لحاظ امکانات رفاهی در رنج قیمتی خود، بسیار قابل قبول است و می‌تواند یکی از انتخاب‌های موجود در بازار باشد.

قیمت خودروی MVM X22 Sport Luxury

همانطور که در اوایل گزارش اشاره شد، این خودرو از قیمت مناسبی نسبت به آپشن‌های خود دارد. در بهمن ماه 1401 قیمت خودروها به صورت زیر است.

مدل دنده دستی با قیمت 735 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و با 570 میلیون تومان، با شرایط نقدی و اعتباری از کارخانه قابل خریداری است.

مدل دنده اتوماتیک با قیمت 790 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و قیمت کارخانه آن، با 11 میلیون بالاتر از دنده معمولی، به قیمت 581 میلیون تومان و با شرایط نقدی و اعتباری قابل خریداریست.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    موتور ۱ لیتری است نه ۱/۵

    • ناشناس

      لطفا

    • ناشناس

      1.5 هست
      پرو ۱ هست که توربو میباشد
      ماشین خوبیه در مجموع

  • ی بنده خدا

    زشت ترین خودروی جهان

  • ناشناس

    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین
    و من الله توفیق

  • ناشناس

    ماشین خیلی ضعیفی هست حیف پول که برای خرید این خودرو بدیم

  • ناشناس

    خودروی ضعیفی هست.

  • حسین

    خودروی ضعیفی هست.

  • Saeed

    شما که خبر میگزاری اگه تونستی ۱ دونه بخری،من بهت جایزه میدم،کارخانه فروش ندارد و فقط دروغ میگه ۳ماهه من دنبال خریدم،نمیدن.
    البته دیگه مهم نیست پولمو ارز خریدم