کد مطلب: ۳۰۱۴۳۳

مشمولین قانون منع به کارگیری بازنشستگان

مشمولین قانون منع به کارگیری بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان هستند.

زهرا سعیدی مبارکه که شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم حضور یافته بود، درباره ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله وزارتخانه ها، شرکت ها و موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌شود .

به گزارش تجارت‌نیوز، سعیدی افزود: در ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری، موارد، مشخص شده و اگر دستگاهی از این قانون تخطی کند سازمان بازرسی کل کشور ورود می‌کند. این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر دستگاه یا سازمان یا افرادی بخواهند این قانون را دور بزنند مقابل آنها خواهیم ایستاد و اجازه این کار را به آنها نخواهیم داد .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این برنامه درباره روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ مدیریت خدمات کشوری، مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان می‌شوند و راه دور زدن ندارند .

سعیدی ادامه داد: فدراسیون‌های ورزشی و شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند که در توضیح ماده ۵ آمده است و طبق اساسنامه، فدراسیون ها، نهاد عمومی غیردولتی هستند. وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در اساسنامه اش یک شرکت دولتی است، افزود: غیر از رئیس این سازمان که حکم آن را رهبر معظم انقلاب صادر می‌کنند، بقیه کارکنان این سازمان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند .

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که برخی از مدیران برای افزایش سقف درصد جانبازی اقدام کرده‌اند؟ گفت: از این اخبار اطلاعی نداریم و مدیران صف کشیده برای افزایش سقف درصد جانبازی نداریم و تاکنون هیچ کس برای این منظور مراجعه نکرد .

غلامرضا طائبی افزود: فرآیند کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران این گونه است که تشکیل پرونده در محل باید ثبت شود و کمیسیون احراز شهرستان و استان نواحی، مجروحیت متقاضی را باید تایید کنند سپس به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌شود ­و این کمیسیون بعد از بررسی در سطح استان، پرونده را به شعبه تخصصی ارجاع می‌دهد .

وی ادامه داد: برای جانبازانی که تقاضای افزایش درصد جانبازی به بیش از ۵۰ درصد را دارند حتما پرونده آنها به شورای عالی بنیاد شهید ارجاع می‌شود و تاکنون موردی از هیچ سازمان و دستگاهی در این باره نداشتیم و هیچ فشار و ابلاغیه و سفارشی در این رابطه وجود ندارد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.