کد مطلب: ۴۶۶۵۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردمی به کارت اعتباری سهام عدالت / درخواست سهامداران از مسئولان چیست؟

واکنش مردمی به کارت اعتباری سهام عدالت / درخواست سهامداران از مسئولان چیست؟

اظهارات سهامداران نسبت به کارت اعتباری سهام عدالت از عدم اعتماد نسبت به این طرح خبر می‌دهد که به نظر می‌رسد علت آن در روند کند فروش و واریز سهام عدالت در بانک‌ها و کارگزاری‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی خبرهایی مبنی بر دادن کارت اعتباری سهام عدالت از طریق شبکه بانکی منتشر شده که ابتدا اولین بار یک عضو شورای عالی بورس در خرداد ماه در توئیتی به آن اشاره کرد.

حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس در توئیت خود نوشت: «‏از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان ‎سهام عدالت قرار می‌گیرد. با این تصمیم سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نیستند و ‎بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می ماند.»

سهامداران می‌توانند تا سقف 60 درصد از ارزش سهام عدالت خود را در قالب کارت اعتباری دریافت کنند و به مراکز خرید بروند و موجودی آن را به صورت اعتباری خرج کنند. که باید آن را یک ساله به بانک برگردانند.

در حال حاضر ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۴۰ میلیون تومان است که ۶۰ درصد آن معادل ۲۴ میلیون تومان برآورد می‌شود.

اما محدودیت استفاده از این کارت در فروشگاه‌ها و روشن نبودن طرح باعث ابهاماتی شده است، به طور مثال یکی از این ابهامات این است در این طرح هنوز مشخص نشده که اگر سهامداری نتواند این ۶۰ درصد را یک ساله به بانک برگرداند، آیا بانک صاحب آن ۶۰ درصد می‌شود؟

از سوی دیگر چون سهامدارانی که در دو ماه گذشته درخواست فروش سهام عدالت خود را داده‌اند با مشکلاتی در فروش و دریافت پول سهام خود مواجه شده‌اند و برخی از آنها می‌گویند که هنوز هیچ وجهی دریافت نکرده‌اند، در صحبت‌های سهامداران بی‌اعتمادی نسبت به این طرح وجود دارد که اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید.

سهامداران سهام عدالت چه می‌خواهند؟

«درواقع سهامداران هیچ راهی برای گرفتن پول خودشون ندارن! اگه بفروشن از طریق بانک که خب بانک پولوشونو نمیده مثه همین وضعیتی که پیش اومده ، اگ کارت بگیرن هم که نهایتا میتونن برن فروشگاه چیپس و پفک بخرن! چرا یهو نمیان بگن که سهامتونو بدین به ما بدون رودروایسی! رُک بودن بهتر از بیشعور بودنه حداقل»

«به نظر من اگر کارت اعتباری میدهند جوری باشه سودش به کارت سهامدار ریخته شود و بتواند وام بگیره بدون سود وبهره ویکساله پولو برگردونه به کارت و ادم خوش حساب باشه تا بتونه مشکلشو حل کنه»

«ای کاش کارتی که می‌خوام بدن میشد با اعتبارش خونه خرید از مستأجری خسته شدیم»

«لوازم منزل و تنقلات به چه دردمون میخوره؟یعنی درد ما نداشتن لوازم منزل هستش که اومدیم سهاممون رو فروختیم؟؟؟بدون لوازم منزل و با یه لقمه نون خشک هم میشه زندگی کرد.درد من و امثال من که سهاممون رو فروختیم تو این وضعیت گرونی اجاره خونه ها پرداخت اجاره خونه عقب افتاده از چندماهه.»

«وام برای خرید چیپس و پفک واقعا که اینجوریشو ندیده بودیم»

«لطفا کارت اعتباری اگه میخواین بدین فقط مربوط به یک فروشگاه یا مکان نباشه من هیچی نمیخورم پول اب باید بدم برق باید بدم فروشگاه بدرد چی من میخوره که تحت پوشش بهزستس هتم مستاجرم کرایه خونه باید بدم»

«جالب اینجاست این طرح با این همه محدودیت که داره هم بازم میخوان سخت ترش کنن بانک ملی گفته کلا 5 میلیون کارت میده تازه اونم با فرصت تسویه 1 ماهه»

«کارت اعتباری می‌خوایم چیکار هزارتا بدبختی داریم به قرآن پول پیش نداریم خونه نداریم وسایل درست حسابی نداریم من می‌خوام با پولش لباس شوی اینا بخرم ولطفا آزاد کنی سهامو»

«آیا بعد گرفتن کارت اعتباری درصورت رشد سهام عدالت آیا سهام ما بازم رشد میکنه یا چون بانک بلوکه میکنه همون میمونه ؟؟؟ با کارت میشه دندونپزشکی رفت؟؟گوشی خرید؟؟؟»

برای خواندن جزئیات بیشتر از این طرح و اظهارات مخاطبان به خبر «کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم یا نه؟» مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یه گرفتار

    سپه ۶۶ روزشد، خجالت بکش و پولمونو بده…

  • رضا لره

    بانک تجارت شد 60روز… چیکار کنیم.. پیگیری کنید.. یعنی خداوکیل راسته واسه من هزار تومن فروش نرفته.. خدایا هیچ کجای دنیا اینجوری مردم رو تحقیر نمیکنن.

    • ستاره

      سلام بلاخره بعد70روزبرای من 500هزاربانگ ملت ریخت

  • ناشناس

    کارت اعتباری به چه دردمامیخوره مردم پول لازم دارن نه وسایل فروشگاه همه بدبختی دارن بدهکارن اجاره میدن پول برای پیش پرداخت خونه میخوان بعضیها مریضن برای داروودکترلازم دارن کارت به چه دردشان میخورد تاکی کلاه سراین مردم فقیروبی گناه میذارید

  • ناشناس

    آقا نقدی بدید .کارتی بدید…فقط جون مادرتون سهاممون رو بدید…ما که ده ساله خیری از سهام عدالت ندیدیم سودم که نمیدید بهمون ..حداقل کل سهام بدین به همه …گرفتاریم بخدا

  • راحله

    کارت اعتباری نمیخوایم کسی بهتون گفت ما کارت اعتباری میخوایم ما پول میخوایم پول نیاز داریم وسیله نیاز نداریم یعنی حق اختیار نداریم سهام عدالتمونو چ طور دریافت کنیم ؟ عجب تصمیماتی می گیرند. نظر مردم اصلت مهم نیس.

  • جواد

    از کی اجرایی میشه؟! بانکا که طبق معمول خبر ندارند. دو ساعت باید براشون توضیح بدیم آخر هم میگن بخشنامه اش نیومده

  • صمدس

    باش اومدم.

  • HAKHAMANESH

    اخه وام واسه فروشگاه؟؟؟؟؟؟
    این‌داستان خریدکالای ایرانی چیه دیگه

  • ناشناس

    تورو خدا این کارت اعتباری کاری کنین بتونیم پولش برداریم وگرنه به فروشگاه چه ارزشی داره که بگیریم مسولین ریس جمهور ازتون خواهش میکنیم بجای کارت اعتباری پول بدین وام بدین از مستاجری خسته شدیم تابودشدیم تا کی باید بااین وضعیت زندگی کرد

  • نازنین

    اگه وام هست چرا باید محدود باشه؟ ملت پول رو میخوان نه لوازم خانه و ماست و چیپس، اگه کارت خریده باید برا همه جا قابل استفاده باشه از دندان پزشکی گرفته تا موبایلی و هرچیزی . فقط میخوان یه جوری سهام های ملت و نابود کنن