کد مطلب: ۲۰۱۲۳۷

معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور

معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات نسبت به قبل تغییری نکند، همچنین بر اساس این مصوبه مجلس، زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شوند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس بخش درآمدی بندالحاقی 3 تبصره بودجه 97 کل کشور را تصویب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجلسی‌ها دراین مصوبه مقرر کردند که در سال 1397 عوارض خروج از کشور برای زائرین عتبات براساس قانون بودجه سال 1396 اخذ می‌شود.

بر این اساس، زائرین اربعین که از تاریخ 3 مهرماه 1397 لغایت 22 آبان 1397 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بند ز بخش درآمدی تبصره 11 بودجه 97 کل کشور را 151 رأی موافق،21 رأی مخالف، 5 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه مجلس، مالیات ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران و قطعات موجود در انبارهای این شرکت به نرخ صفر محاسبه شده و منابع حاصل از تجدید ارزیابی به حساب افزایش سرمایه دولت در این شرکت منظور می‌شود.

نمایندگان مجلس بند الحاقی 2 تبصره 11 بخش درآمدی بودجه 97 کل کشور را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دادند.

در این بند وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی مکلف شده بودند قیمت کارشناسی روز اراضی بالاتر از یک هزار متر مربع دولتی شهری و بالاتر از یک هکتار اراضی منابع طبیعی را، که از سال 1360 به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار و دریافت کنندگان آن اقدامی روی اراضی انجام نداده و یا بر خلاف کاربری اراضی موصوف اقدام و یا متناسب با اراضی مزبور در آن اعیانی احداث نکرده‌اند، دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.