کد مطلب: ۱۵۵۱۲۴

آغاز معاملات آتی الماس در بورس کالای هند

آغاز معاملات آتی الماس در بورس کالای هند

بورس کالای هند، الماس را در فهرست اقلام معاملاتی خود قرار داد تا از ریسک قیمتی آن جلوگیری کند.

معاملات آتی الماس برای اولین بار در جهان در بورس کالای هند انجام شد تا به سرمایه‌گذاران کمک کند با ریسک‌های قیمتی آن بهتر آشنا شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که معاملات آتی الماس در بورس کالای هند به صورت آزمایشی انجام گرفت تا متقاضیان این کالا با شرایط سرمایه‌گذاری بر روی الماس شناخت پیدا کنند.

بر همین اساس، از تعداد ۸ هزار و ۱۳ متقاضی ثبت شده در طرح آزمایشی بازار معاملات آتی الماس هند، ۵ هزار و ۱۱۹ نفر حضور داشتند.

همچنین «سانجیت پراساد» مدیر بورس کالای هند گفت: تولیدکنندگان الماس عمدتا به این نوع تجارت در بورس کالا نیاز دارند و علت آن این است که هند، کانون جهانی برش و جلا دادن الماس خام است و ریسک قیمت نگهداری ذخایر بالای الماس در این کشور وجود دارد.

قرار است معاملات حقیقی الماس از آخرین روز ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آینده میلادی در بورس این کشور آغاز شود و از الماس یک قیراطی، معاملات آتی شروع شوند.

البته از هر ۱۵ الماسی که در دنیا برش و صیقل داده می شوند، ۱۴ عدد از الماس‌ها در هند این مراحل روی آنها صورت می‌گیرد و در سال مالی گذشته این کشور در حدود ۱۵۳ میلیون قیراط الماس غیر پرداخت شده به این کشور وارد شد.

بر پایه این گزارش، شهر «سورات» هند در ایالت «گوجارات» مرکز برش و صیقل دادن الماس در جهان است که در حدود ۹۰ درصد از الماس‌های جهان در این شهر مراحل نهایی آماده‌سازی روی آنها انجام می‌گیرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • SEYYED MOHAMMAD ZAFFARANCHI

    بازدیدشد