کد مطلب: ۶۱۰۱۲۸

معرفی بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور

معرفی بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور

درس زبان انگلیسی یکی از درس‌های مهم کنکور سراسری با ضریب تأثیر ۲ است. به‌دلیل رقابتی بودن آزمون کنکور، شما می‌توانید با کسب نمره بالا در این درس رتبه خود را بهتر کنید.

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دروس عمومی کنکور است. دلیل این درجه از اهمیت زبان در کنکور، ضریب تأثیر بالای این درس در رتبه نهایی شماست. زبان جزو درس‌هایی است که باید در یادگیری نکات گرامری، لغات و درک مطلب آن به مهارت کافی برسید، تا بتوانید در پاسخ به سؤالات آن موفق شوید. این مهارت‌ها جز با مطالعه کتاب کمک درسی کنکوری خوب، تمرین و تکرار به‌دست نمی‌آید، زیرا اغلب داوطلبان و دانش آموزان پشت کنکوری دغدغه موفقیت و کسب تراز بالا در این درس را دارند.

سؤالات و تست‌های مطرح شده در درس زبان انگلیسی برای برخی از داوطلبان کنکوری که این درس را به‌صورت تخصصی مطالعه نمی‌کنند، کمی ترسناک است. اما اگر با دقت بیشتری آن را مطالعه کنند، به موفقیت بزرگی می‌رسند. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی کنکور را بشناسید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

اهمیت نمره زبان در رتبه کنکور

درس زبان انگلیسی یکی از درس‌های مهم کنکور سراسری با ضریب تأثیر ۲ است. به‌دلیل رقابتی بودن آزمون کنکور، شما می‌توانید با کسب نمره بالا در این درس رتبه خود را بهتر کنید. زیرا بسیاری از داوطلبان اهمیت چندانی به این درس نمی‌دهند، در حالی که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در رتبه نهایی و تراز کنکور آنها ایفا کند. اصلی‌ترین موضوعی که دانش آموزان اغلب آن را نادیده می‌گیرند، این است که از روی سولات زبان با بی حوصلگی رد می‌شوند.

بیشتر سؤالات کنکور مربوط به بخش واژگان هستند، که پاسخگویی به این گروه از تست‌ها علاوه بر دانش، نیاز به‌سرعت، دقت و تسلط دارد. ولی اگر با مطالعه منابع مناسب، از این بخش عبور کنید، نتیجه مثبت آن تأثیر چشمگیری در رتبه نهایی کنکور شما خواهد داشت. بنابراین هرچقدر برای مطالعه و یادگیری بهتر آن زمان بگذارید، مطمئن باشید که ضرری نخواهید کرد و بالعکس نتیجه بسیار خوبی هم خواهید گرفت. بخشی از این مسیر، تهیه کتاب‌های کمک آموزشی زبان از فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی فرآموز است.

IMG 20211225 125237

بخش‌های مختلف آزمون زبان کنکور

در دفترچه سؤالات عمومی کنکور، درس زبان دارای ۲۵ سؤال است. این سؤالات از شماره ۷۶ تا ۱۰۰ دفترچه را شامل می‌شود. مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش ۲۰ دقیقه است. سؤالاتی که در این بخش مطرح می‌شود به‌صورت کلی از سه مبحث واژگان و لغات، گرامر، درک مطلب یا ریدینگ و کلوز تشکیل شده، که معمولاً مرتبط با محتوای کتاب‌های درسی هستند. اما برویم سراغ معرفی این بخش‌ها:

بخش واژگان و لغات: بخش واژگان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زبان انگلیسی کنکور است، که سوالهای آن شامل ۶ یا ۷ تست می‌باشد. شما برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش باید با توجه به ترجمه لغات و واژگان گزینه صحیح را انتخاب کنید.

بخش گرامر: بخش مهم بعدی، گرامر است. برای پاسخ به سؤالات این بخش، باید با قواعد و نکات گرامری زبان انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید به آنها پاسخ دهید. تعداد سؤالات این بخش بین ۳ تا ۴ تست است. در مورد گرامر، خرید کتاب کمک درسی می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

بخش درک مطلب یا ریدینگ: بخش درک مطلب شامل یک متن طولانی، و چند سؤال درباره آن متن است. این بخش شامل ۸ تا ۱۰ سؤال می‌باشد.

بخش کلوز تست: این بخش جزو آن موضوعاتی است که ممکن است شما را سردرگم کند. بخش کلوز تست شامل ۵ سؤال است، به این صورت که از یک متن کم و بیش ناقص، سؤالاتی مطرح می‌شود که باید جای خالی نواقص را با توجه به پاسخ درست که از میان چهار گزینه مطرح شده است، پر کنید.

IMG 20211225 125306

بهترین کتاب‌های کمک درسی زبان

حالا نوبت به آن رسیده که بهترین کتاب‌های کمک درسی زبان کنکور را به شما معرفی کنیم. این کتاب‌ها عبارتند از:

کتاب انگلیسی کامل کنکور میکرو طلایی گاج: این کتاب شامل آموزش زبان با درسنامه و تست است. این کتاب یکی از کامل‌ترین کتاب‌های جامع کنکور است، که شامل همه‌ی آن چیزی است که برای کسب نتیجه‌ی قابل قبول در درس زبان به آن نیاز دارید.

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید مبتکران: این کتاب توسط روزبه شهلایی مقدم و شهاب اناری به تألیف رسیده که یکی از مجموعه‌های جامع برای زبان کنکور است. کتاب زبان مبتکران دارای درسنامه و مثال‌هایی به همراه تست‌های مختلف کاملاً دسته بندی شده و پاسخ تشریحی است.

کتاب زبان کنکور شبقره: یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های زبان کنکور، کتاب زبان کنکور شبقره است که توسط دکتر کیاسالار نوشته شده است. در این کتاب به‌صورت کامل به آموزش گرامر زبان کنکور پرداخته شده، و با به‌کارگیری تست‌های مختلف نکات مهم برای درک مباحث گرامری آموزش داده شده است.

کتاب موج آزمون زبان انگلیسی کنکور نشر الگو: کتاب نشر الگو با نام موج آزمون زبان انگلیسی از جمله کتاب‌های تقویت مهارت تست زنی زبان کنکور و نوشته روزبه شهلایی مقدم است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با تست‌های مختلف زبان کنکور آشنا شوید و مهارت تست زنی خود را بهبود ببخشید.

کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز: این کتاب توسط رضا کیاسالار تألیف شده که جزو انتشارات خیلی موفق در زمینه کتاب‌های کنکور نشر خیلی سبز می‌باشد که دارای درسنامه، تست‌های متنوع برای درک بهتر مفاهیم، متن‌ها و سؤالات تالیفی استاندارد می‌باشد.

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مشاوران آموزش: نویسنده این کتاب فریبرز قنبری است. کتاب جامع کنکور مشاوران آموزش، شامل تست‌های سراسری و تالیفی تدریس گرامر، ارائه واژگان خط به خط برای هر درس و یک سری راهکارهای مهم و کلیدی برای یادگیری واژگان است.

کتاب جمع بندی زبان خیلی سبز: یکی دیگر از کتاب‌های خوب برای زبان، کتاب جمع بندی زبان خیلی سبز است. این کتاب برای دوران نزدیک به آزمون طراحی شده، که می‌تواند به‌عنوان یک کتاب مناسب برای دوره کردن مطالب، تست زدن و تقویت مهارت تست زنی به کار گرفته شود و یک انتخاب عالی باشد.

اگر قصد خرید هر کدام از این کتاب‌ها را دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی فرآموز است، که علاوه بر انواع کتابهای کمک آموزشی زبان، منابع بسیار خوبی برای تقویت گرامر، درک مطلب و واژگان زبان انگلیسی دارد. حتی برای خرید کتاب دانشگاهی و کتاب‌های کمک درسی سایر مقاطع تحصیلی نیز، فرآموز یک فروشگاه ایده آل و کامل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.