خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۵۴۳۰

معلمان آمریکایی به وضع معیشتی خود اعتراض کردند

معلمان آمریکایی به وضع معیشتی خود اعتراض کردند

هزاران معلم آمریکایی در دو ایالت کنتاکی و اوکلاهاما به خیابان‌ها آمدند و خواهان حقوق بهتر و همچنین افزایش بودجه مدارس عمومی شدند.

این اعتراضات در دو ایالتی که از پایگاه‌های حزب جمهوریخواه به شمار می‌روند و در سال‌های اخیر بودجه آموزشی آنها کاهش یافته است صورت می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این اعتراضات پس از آن صورت می‌گیرد که معلمان ایالت وست ویرجینیا در اعتصاباتی ۹ روزه موفق شدند برای نخستین بار در چهار سال اخیر شاهد افزایش حقوق خود باشند. معلمان ایالت آریزونا نیز در اواخر ماه مارس راهپیمایی مشابهی برگزار کرده بودند.

سازمان‌دهندگان این تجمع پیش‌بینی کرده بودند ۳۰ هزار نفر به خیابان‌های اوکلاهاما سیتی کشیده شوند.

تلویزیون ایالتی نیز جمعیت بزرگی از معترضان را نشان داد در حالی که بسیاری از آن‌ها پیراهن قرمز به تن داشتند، در خارج از پارلمان ایالتی تجمع کرده بودند.

جوی هوف مایستر- مسئول معلمان مدارس دولتی اوکلاهاما - گفت: فکر می‌کنم پیغام امروز درباره کودکان بود؛ درباره تامین بودجه آموزش عمومی و حمایت‌هایی که همه کودکان برای یادگیری نیاز دارند.

به‌دنبال اعتراضات دیروز و ناتوانی مدیران مدارس در یافتن نیروهای جایگزین کافی برای باز نگه داشتن مدارس، برخی از کلاس‌ها تعطیل شد. مدارس دیگر به دلیل تعطیلات برنامه‌ریزی شده بسته بودند.

هزاران معلم دیگر نیز در شهر فرانکفورت- مرکز ایالت کنتاکی- به شرایط موجود اعتراض کردند. به گفته روزنامه " کوریر ژورنال" تمامی ۱۲۰ مدرسه دولتی بسته شدند، هر چند که خیلی از آن‌ها به دلیل تعطیلات بهاری از قبل بسته بودند.

برخی از معلمان می‌گفتند حقوقشان به قدری پایین است که ناچارند شغل دومی نظیر کار در رستوران و چمن زنی داشته باشند تا از پس نیازهای خود برآیند.

برخی دیگر از معلمان خواهان افزایش بودجه مدارس روستایی برای خدمت به دانش آموزان با درآمد پایین بودند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.