کد مطلب: ۴۰۴۵۶۸

مقایسه برخی از گوشی‌ها‌ی سری پی هواوی

مقایسه برخی از گوشی‌ها‌ی سری پی هواوی

هواوی یکی از شرکت‌های قدرتمند چینی است که در چند سال اخیر به خوبی خودش را در کشورهای مختلف جا انداخته و یکی از رقبای اصلی شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ و اپل به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، در ابتدای راه، گمانه زنی‌ها در مورد شکست این شرکت چینی بسیار زیاد بود؛ اما این شرکت نشان داده که قدرت رقابت در این زمینه را دارد و تاکنون گوشی‌های هوشمند مختلفی را نیز عرضه کرده است.

سری پی هواوی یکی از معروف‌ترین سری‌های این شرکت است که در آن شاهد گوشی های میان رده تا پرچم دار هستیم و هر ساله دستگاه های جدیدی از این خانواده نیز عرضه می‌شود.

گوشی‌های میان رده‌ی هواوی که از یک خانواده تبعیت می‌کنند به طور معمول برخی از مشخصات مدل پرچم‌دار خود را به ارث می‌برند و نمودی از پرچم‌دار اصلی هستند.

64

پی 30 لایت هواوی

گوشی پی 30 لایت یکی از گوشی های قدرتمند و شبه پرچم دار است که در دونسخه، یکی تنها در بازار چین و دیگری در عرصه‌ی جهانی عرضه شده است.

طراحی : هواوی پی 30 لایت دارای یک نمایشگر بزرگتر با اندازه‌ی 6.1 اینچ نسبت به 5.8 اینچ بوده که در نسخه‌ی قبلی آن شاهد بودیم. قسمت پشتی این دستگاه از جنس شیشه بوده و طراحی آن 3 بعدی می‌باشد که همین امر سبب لک پذیری و خش پذیری آن می‌شود.

بر روی پنل پشتی شاهد قرار گیری یک دوربین سه گانه به صورت عمودی هستیم که زیر آن ها فلش LED به منظور عکاسی در شب و محیط های تاریک نیز تعبیه شده است. هواوی پی 30 لایت به منظور امنیت بالایی کاربران بر روی پنل پشتی خود از یک حسگر اثرانگشت مناسب و قدرتمند بهره می‌برد که در جای مناسبی تعبیه شده است.

پی 30 لایت در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود. درگاه سیم کارت های پی 30 لایت در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده‌اند و اینکه پی 30 لایت از چراغ اعلان بهره می‌برد. یکی از نکات منفی پی 30 لایت این است که برای آن هیچ گواهی نامه‌ای مبنی بر ضدآب بودن و ضد گردو غبار بودن ثبت نشده است، که البته این امر بخاطر قیمت پایین این دستگاه طبیعی است.

نمایشگر و اسپیکر : هواوی در این میان رده‌ی خود از یک پنل LCD با اندازه‌ی 6.1 اینچ بهره گرفته است. نمایشگر پی 30 لایت از رزولوشن 2312 در 1080 پیکسل پشتیبانی می‌کند که معادل همان فول اچ دی پلاس است و تراکم پیکسلی آن در حدود 415ppi برای هر اینچ ثبت شده است.

نرم افزار و رابط کاربری : ما در پی 30 لایت شاهد اندروید پای در نسخه‌ی 9.0.1 هستیم که به تازگی عرضه شده و دارای سرعت و عملکردی عالی است. رابط کاربری این دستگاه MIUI بوده که انحصاری خود شرکت هواوی است.

دوربین : دوربین سلفی این دستگاه با لنز 32 مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.0 با استفاده از هوش مصنوعی قادر است تصاویر با کیفیتی را با جزئیات بالا برای شما ثبت کند. پنل پشتی پی 30 لایت را یک دوربین سه گانه پوشانده است که شامل لنز اصلی 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 می‌شود. در کنار این لنز شاهد دو سنسور فرعی دیگر با اندازه‌ های 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم که به ترتیب دارای قابلیت فوق عریض و تشخیص عمق تصویر هستند. همچنین این لنزها هر دو از دیافراگم f/2.4 پیروی می‌کنند.

باتری : هواوی پی 30 لایت انرژی خود را از طریق یک باتری 3340 میلی آمپری تامین می‌کند. این دستگاه از شارژسریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند که به شما امکان شارژ دستگاه تنها در 100 دقیقه را می‌دهد.

65

پی 30 پرو هواوی

هواوی در وب سایت رسمی خود شعاری را مبنی بر اینکه "قوانین عکاسی را از نو بنویس " ثبت کرده است که به دوربین محوری بودن گوشی پی 30 پرو اشاره دارد.

طراحی : در قسمت جلویی این دستگاه یک نمایشگر 6.4 اینچی تعبیه شده است. پی 30 پرو در پنج رنگ مشکی، نارنجی، سفید مرواریدی، Aurora و Breathing Crystal عرضه می‌شود که سه رنگ آخر، از نوع گرادیانی هستند.

هواوی ادعا کرده است که بدنه‌ی پشتی و جلویی دستگاه از جنس شیشه‌ی ضد خش بوده و به راحتی آسیب نمی‌بیند. اما شرکت سازنده‌ی آن را اعلام نکرده است. دوربین های پی 30 پرو در دو ستون در سمت بالایی پنل پشتی تعبیه شده‌اند تا به شما کمک کنند تا تصاویری حرفه‌ای را ثبت کنید.

صفحه نمایش : هواوی هنوز هم اعتقادی به نمایشگرهای بالاتر از کیفیت فول اچ دی در دستگاه‌های سری P خود ندارد. بنابراین در این دستگاه شاهد یک نمایشگر با رزولوشن 1080 پیکسل است. این دستگاه دارای یکی ازبزرگترین نمایشگرها در میان دیگر مدل های این سری می‌باشد و ما شاهد پنلی 6.4 اینچی بر روی آن هستیم که از نوع OLED بوده و دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی 88.6 درصد می‌باشد که این عدد را به واسطه‌ی حذف حاشیه های آن شاهد هستیم.

سخت افزار : این نسخه‌ از سری پی درست مانند نسخه‌ی قبلی خود از جدیدترین تراشه درونی این شرکت یعنی کایرین 980 بهره می‌برد. این اولین پردازنده اندرویدی است که با تکنولوژی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و سرعت کارکرد آن تقریباً با کوالکوم اسنپدراگون 855 برابر است. هواوی در پی 30 پرو این تراشه‌ی قدرتمند را در کنار یک رم قدرتمند 8 گیگابایتی تعبیه کرده است که واقعا فوق العاده است.

دوربین : دوربین اصلی این دستگاه مشابه آنچه در نسخه‌ی پیشین شاهد بودیم می‌باشد با این تفاوت که از دهانه‌ی بازتری برخوردار است. این سنسور 40 مگاپیکسلی دارای دیافراگم F/1.6 بوده و لنز لایکا در نظر گرفته شده برای این سنسور دارای فاصله کانونی 27 است که تصاویری عریض را ثبت می کند.

نرم افزار : این دستگاه از یک رابط کاربری قدیمی اما در نسخه‌ای جدید بهره می‌برد که آن را EMUI می‌نامند. این رابط کاربری بر روی اندروید پای اجرا می‌شود. شرکت هوای EMUI 9.1 را برای پی 30 پرو در نظر گرفته است که در آن شاهد برخی از تغییرات هستیم.

باتری : پی 30 پرو انرژی خود را از طریق یک باتری قدرتمند 4200 میلی آمپری تامین می‌کند. برای شارژ کامل دستگاه نیز تنها به 1 ساعت احتیاج خواهید داشت. در کنار شارژ سیمی، پی 30 پرو هم به صورت بی سیم شارژ می شود و هم به صورت بی سیم دیگر دستگاه ها را شارژ می‌کند.

66

پی اسمارت 2019 هواوی

گوشی پی اسمارت 2019 هواوی در دو مدل به بازار عرضه شده است که تفاوت این دو مدل در کیفیت دوربین سلفی و میزان حافظه جانبی است. یکی از این گوشی ها دارای دوربین 8 و دیگری دوربین 16 مگا پیکسلی برای گرفتن عکس سلفی دارد و این دو مدل بجز تفاوتی که در کیفیت دوربین جلو و میزان حافظه دارند، از سایر جهات شبیه به هم هستند.

گوشی هوآوی پی اسمارت 2019 (Huawei P Smart 2019) در 18 دسامبر 2018 برای اولین بار معرفی شد. این گوشی هوشمند از آنجا که نسبت به سایر گوشی های هم رده میانی خود دارای قیمت پایین تری است همچنین ظاهر جذاب و مشتری پسندی نیز دارد و نسبت به قیمتش مشخصات فنی خوبی نیز داراست و تمام این موارد باعث شده که گوشی هواوی پی اسمارت 2019 به یک انتخاب عالی برای مشتریان گوشی های هوشمند تبدیل شده است.

طراحی : این گوشی دارای ظاهر بسیار جذابی است. شرکت هواوی برای ساخت قسمت پشتی این گوشی از پلاستیک استفاده کرده است و لمس پلاستیک با پوست دست اثر دلپسبی ایجاد می کند.

در مورد میزان مقاومت این گوشی هنگام افتادن روی زمین با توجه به اینکه بدنه آن از پلاستیک تشکیل شده است باید گفت که استفاده از پلاستیک آنقدرها در مقاومت این گوشی تأثیر منفی نداشته است اما در عین حال بهتر است از افتادن آن روی زمین اجتناب کنید. همچنین شرکت سازنده برای جلوگیری از آسیب گوشی هنگام افتادن یک قاب ژله ای نیز در درون جعبه این گوشی قرار داده است.

مشخصات ظاهری گوشی پی اسمارت 2019 هواوی بدین صورت است: نمایشگر 21/5 اینچ، ضخامت 8 میلی متر، 160 گرم وزن. همچنین این گوشی هوشمند در چهار رنگ متفاوت قرمز، مشکی، آبی و همچنین یک رنگ گرادیانی که ترکیبی از رنگ های آبی، بنفش و سبز می باشد به عرضه بازار رسیده است.

نمایشگر و اسپیکر : نسبت به نسل قبلی این مدل گوشی هواوی از نمایشگر کشیده تری با صفحه نمایش 21/6 اینچی از جنس LTPS IPS LCD و نسبت 5/19 به 19 استفاده کرده است و به همین دلیل دارای ظاهر کشیده تر و کم عرض تری می باشد. این نمایشگر از تکنولوژی بریدگی قطره ای استفاده شده است و به گونه ای جذاب است که اولین بار که آن را ببینید جذب صفحه نمایش آن می شوید.

در مورد کیفیت صدای این گوشی هوشمند نیز باید گفت که تک اسپیکر تعبیه شده در پایین نمایشگر، دارای کیفیت خوبی است اما نباید انتظار داشت که بتوان میزان صدا را به صورت تخصصی تغییر داد.

سیستم عامل : در گوشی پی اسمارت 2019 هواوی، سیستم عامل نسخه 9 (Android 9 Pie) در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که بعد از به‌روزرسانی آن به اندروید 9.01 نیز، قابلیت Performance Mode در آن قرار داده شد. همچنین به طور پیش فرض، رابط کاربری EMUI 9 هواوی در این گوشی هوشمند نصب شده است.

دوربین : دوربین اصلی گوشی پی اسمارت 2019 هواوی دوگانه می باشد و دارای یک دوربین اصلی و دوربین مخصوص سلفی می باشد. همچنین محل قرار گرفتن لنزهای دوربین اصلی در قسمت پشت سمت چپ و بالای پشت گوشی به صورت عمودی قرار گرفته است همچنین یک چراغ LED کوچک نیز به منظور فلاش در زیر دوربین تعبیه شده است.

سخت افزار : از تراشه کرین 710 در ساخت گوشی پی اسمارت 2019 به کار گرفته شده است. این تراشه 8 هسته ای آخرین تراشه میان رده هواوی نیز می باشد. پی اسمارت همانطور که گفتیم در دو مدل مجزا ارائه شد که یک تفاوت آن در میزان فضای ذخیره سازی حافظه می باشد؛ که یک مدل پی اسمارت دارای حافظه 64 گیگابایتی و مدل دیگر دارای حافظه 32 گیگابایتی در بازار عرضه شده است.

باتری : گوشی هوشمند پی اسمارت 2019 هواوی دارای باتری با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت می باشد که نسبت به نسخه های قدیمی خود اندکی بهبود پیدا کرده است اما نسبت به نسخه Y با افت همراه بوده است. همچنین برای کامل شارژ کردن این گوشی هوشمند، به دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت این گوشی ها چند است