کد مطلب: ۲۵۲۶۵۴

مهاجرها کدام کشورها را امن می‌دانند؟

مهاجرها کدام کشورها را امن می‌دانند؟

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، در 31 کشور جهان، دست‌کم سه نفر از هر 10 بزرگسال گفته‎اند که می‌خواهند برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

الهام میرمحمدی: برای بخش بزرگی از جمعیت جهان، خانه جایی است که در آن شغل، غذا و امنیت پیدا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از مجمع جهانی اقتصاد، جنگ داخلی، قحطی و فقدان امنیت بخش بزرگی از جمعیت کشورهایی نظیر سوریه، سودان جنوبی و کنگو را در سال‌های اخیر وادار به مهاجرت کرده است. همچنین نرخ بیکاری بسیار بالا موجب شده بخشی از جمعیت کشور آلبانی، کشور خود را برای همیشه ترک کنند.

بر اساس مطالعات انجام‌گرفته از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، 14 درصد از بزرگسالان جهان -معادل 710 میلیون نفر- اعلام کرده‌اند که قصد دارند مهاجرت و برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

اما سوال اینجاست که مقصد محبوب این مهاجران بالقوه کجاست؟ آنها امریکا را به عنوان انتخاب اول خود انتخاب کرده‌اند. پس از آن، آلمان، کانادا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و عربستان سعودی به ترتیب اولویت آنها بوده است.

نتایج یک نظرسنجی که موسسه گالوپ با 587 هزار نفر در 156 کشور جهان و در بازه زمانی 2013 تا 2016 انجام داده، نشان می‌دهد که در مجموع 20 کشور بیش از دو سوم از مهاجران بالقوه جهان را به خود جذب می‌کنند.

جدول زیر ده کشوری که مهاجران بالقوه به عنوان مقصد خود برگزیده‌اند نشان می‌دهد:

رتبه کشور میزان مهاجران بالقوه‌ای که از این کشور نام برده‌اند
1 امریکا 21 درصد
2 آلمان 6 درصد
3 کانادا 5 درصد
4 بریتانیا 5 درصد
5 فرانسه 5 درصد
6 استرالیا 4 درصد
7 عربستان سعودی 3 درصد
8 اسپانیا 3 درصد
9 ایتالیا 2 درصد
10 سویس 1 درصد

ایالات متحده امریکا برای سالیان متمادی مقصد جذاب مهاجران بوده است. محبوبیت آلمان نیز پس از آنکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، وعد داد که هیچ محدودیتی در مورد پناهندگان به این کشور اعمال نخواهد کرد، افزایش چشمگیری یافت. این در حالی است که نظرسنجی گالوپ در زمان افزایش بحران مهاجرت در اروپا انجام شد.

از سوی دیگر، مطالعات این موسسه نشان می‌دهد که پس از برگزاری رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، تعداد مهاجران بالقوه که انگلیس را جذاب می‌دانستند کاهش یافته است. در بازه زمانی 2010 تا 2012، حدود 43 میلیون نفر این کشور را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت نام برده بودند و این رقم در فاصله سال‌های 2013 تا 2016 به 35 میلیون نفر کاهش یافت.

بر اساس این نظرسنجی در 31 کشور جهان، دست‌کم سه نفر از هر 10 بزرگسال گفته‎اند که می‌خواهند برای همیشه کشور خود را ترک کنند.

تمایل به مهاجرت در کشورهای غیراروپایی، آمریکای لاتین، کارائیب، خاورمیانه و شمال آفریقا به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در حالی تمایل به ترک کشور در آسیا، آمریکا و کانادا بدون تغییر باقی مانده است.

به دنبال بحران مالی و بهبود شرایط اقتصادی پس از آن، در برخی نقاط جهان میزان مهاجرت تغییری نکرده است در حالی که افزایش ناآرامی‌ها و عدم امنیت در برخی مناطق موجب شده حجم مهاجرت به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.