کد مطلب: ۴۳۱۳۷۱

آخرین مهلت نهایی سازمان مالیاتی به ۱۵ صنف

آخرین مهلت نهایی سازمان مالیاتی به 15 صنف

 معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: ۱۵ گروه شغلی از ابتدای سال 99 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورت حساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این 15 گروه شغلی از شهریورماه امسال فراخوان شده بودند که تا انتهای دی ثبت‌نام مربوط را انجام دهند. البته این اصناف اکنون نیز می‌توانند برای ثبت کارت‌خوان در سامانه مالیاتی اقدام کنند. این در حالی است که پزشکان قبل از این 15 گروه، فراخوان شده بودند و هنوز هم برای ثبت‌نام مهلت می‌گیرند!

محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب تصریح کرد: از کلیه صاحبان مشاغل و حرف مشمول دعوت به عمل می‎آید با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir برای ثبت سریال استاندارد پایانه فروشگاهی یا پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود (کارت‌خوان‎های بانک) اقدام کنند.

وی درخصوص جرایم استفاده نکردن از سامانه فروشگاهی برای این مشمولان خاطرنشان کرد: طبق تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، اجرا نکردن حکم این تبصره موجب تعلق جریمه‌ای به میزان 2 درصد فروش می‌شود. گفتنی است، طبق فراخوان شهریورماه سازمان امور مالیاتی گروه‌های مشمول عبارت‌اند از:

1. وکلا، 2. مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، 3. دفاتر اسناد رسمی، 4. مشاوران املاک،5. تالار پذیرایی، رستوران‌ها و … 6. مراکز اقامتی از قبیل هتل‌ها و … 7. نمایشگاه‌های خودرو 8. آرایشگاه‎های مردانه و زنانه، 9. آجیل و خشکبار فروشی‎ها 10. قنادی‌‎ها و شیرینی‌فروشی‎ها، آب میوه فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها، 11- میوه فروشی‌ها 12. مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، 13. لوازم تحریرفروشی‌ها 14. گیم نت و کافی نت‌ها 15. دفاتر خدمات ارتباطی مثل پلیس +10 و پیشخوان‌ها و …

گفتنی است طرح سوالات و ابهامات از طریق شماره 1526 مربوط به سازمان امور مالیاتی ممکن است.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.