خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۱۱۷۷

موانع واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

موانع واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: آماده نبودن بستر واگذاری سرخابی‌ها از جمله تبلیغات و حق پخش و نیز مخالفت و مقاومت‌های موجود در این زمینه از جمله مشکلات و موانع اصلی در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هستند.

برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش با حضور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی به موضوع موانع و مشکلات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پوری حسینی در این برنامه پیرامون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: پروسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال 94 به سرانجام نرسید و با مصوبه‌ای که هیئت وزیران صادر کرد، موقتا این دو باشگاه از سیستم واگذاری خارج شد.

وی افزود: نهایتا این دو باشگاه باید واگذار شوند و در این راستا اقداماتی هم انجام شده است و دکتر سلطانی‌فر نیز اظهار تمایل کرده‌اند و ما منتظر هستیم که مکتوب و بصورت اداری و رسمی موافقت خود را با واگذاری این دو تیم به هیئت دولت و وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کند تا وزیر اقتصاد و دارایی به استناد موافقت وزیر ورزش پیشنهاد اصلاح مصوبه مرداد 94 را به هیئت وزیران منتقل کند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: امیدواریم مصوبه هیئت وزیران برای مرداد 94 اصلاح شود و مجلس محترم هم برخلاف 135 نفری که در دوره قبل نامه نوشتند و به نوعی با این واگذاری مخالفت کردند، این بار موافقت و همراهی داشته باشند تا این کار بزرگ در عرصه ورزش اتفاق بیفتد.

پوری حسینی در ادامه تصریح کرد: بنده هر یک روزی که در سازمان خصوصی سازی هستم تلاش می‌کنم تا همه بنگاه‌ها و از جمله این دو باشگاه و سایر اماکن ورزشی زودتر، سالم‌تر و دقیقتر به بخش خصوص واگذار شوند.

گاهی اوقات خارج از اراده ما وقفه‌هایی ایجاد می‌شود که امیدواریم با توجه به قولهایی که داده شده سال 97 برای ورزش کشور و خصوصی سازی سال خوبی باشد.

وی در خصوص مشکلات و موانع موجود در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: یک بخش از موانع از جنس مقاومت و مخالفت نیستند و از جنس آماده نبودن بستر است؛ مثل پیش نیازهای حضور بخش خصوصی در عرصه ورزش که بحث‌هایی مثل تبلیغات و حق پخش باید روشن شوند.

پوری حسینی اضافه کرد: البته اگر ما صبر کنیم تا الزامات کامل در کشور تامین شود و بعد خصوصی‌سازی کنیم شاید هیچگاه این اتفاق در عرصه ورزش ما نیفتد.

وی ادامه داد: بعضی از موانع نیز از جنس مخالفت و مقاومت است یعنی برخی افراد در بعضی از مصادر امور دوست ندارند که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و تمایل دارند همچنان درید دولت باقی بمانند چون این افراد نه تنها پولی از جیب خود خرج نمی‌کنند بلکه پولی هم در جیبشان می‌گذارند و پرسپولیس و استقلال را نیز به نوعی مدیریت می‌کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افرود: وظیفه ماست که تا آنجا که توان داریم؛ مخالفت‌ها را بشکنیم و برای تأمین الزامات فکر و تدبیری بیندیشیم.

وی عنوان کرد: ما در سال 94 این دو باشگاه را بفروش نگذاشتیم بلکه برند باشگاه را به مزایده گذاشتیم و کسی که برند را می‌خرید کاری به بدهی‌های گذشته باشگاه نداشت. در آن سال ما هرچه اصرار کردیم نتوانستیم صورت مالی از هیئت مدیره بگیریم.

پوری حسینی گفت: در حال حاضر سلطانی‌فر ابراز کرده‌اند که مقدار زیادی از صورتهای مالی باشگاه‌ها شفاف سازی شده است و اگر چنین باشد؛ مزایده تنها برای برند نیست و خود باشگاه واگذار می‌شود یعنی ما یک مرحله به جلو رفته‌ایم و خود باشگاه را واگذار می‌کنیم. امیدواریم صورتهای مالی باشگاه‌ها آنقدر قابل استناد باشد که ابهام و اشکالی وجود نداشته باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.